سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس : شرط گرفتن مسئولیت جدید اعلام اموال است

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: طبق قانون رسیدگی به اموال مسئولان چنانچه مسئولی از ارائه اطلاعات مالی خود استنکاف کند نمی‌تواند در مسئولیت جدید خود مشغول به کار شود. حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به جزئیات قانون رسیدگی به اموال مسئولان گفت:‌ در این قانون علاوه بر اموال مسئولان، اموال همسران چه دائم و چه موقت، مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
وی افزود: طبق این قانون اموال فرزندان در مورد پسران تا سن ۲۵ سال و در مورد دختران تا زمانی که مشغول کار نشده باشند و البته هر دو قبل از ازدواج مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: در این قانون تصریح شده که اگر مسئولی پیش از قبول مسئولیت اموال خود را در سامانه‌ای که برای این منظور تعریف شده، ثبت و تعهدنامه را پر نکند نمی‌تواند کار خود را در مسئولیت جدید شروع کند.
نوروزی خاطرنشان کرد: مسئولین بر اساس این قانون باید بعد از مسئولیت‌شان اموال و دارایی‌شان و خانواده خود را در سامانه مورد نظر ثبت کنند و چنانچه این کار انجام نشود اداره کلی که برای رسیدگی به اموال مسئولان در نظر گرفته شده، باید نام و یا اسامی این مسئول یا مسئولان را به دادستان تهران اعلام کند تا مطابق قانون با آنها برخورد شود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین