“هستی” به ساحل می‌رسد؟

“فاطمه”، آرزوهای بزرگی داشت؛ برای رسیدن به آرزوهایش، چمدان بست و دست دختر کوچکش را گرفت و راهی امواج اقیانوس شد، ولی پایان راه فاطمه، ساحل آفتابی استرالیا نبود، مرگ در دریا و آوارگی “هستی” کوچک، پایان آرزوهای مادر سی و چند ساله آبادانی شد.
۶ ماه پیش فاطمه دهقان مدیسه که پس از جدایی از همسر، سرپرستی دخترش را برعهده گرفته بود و سال‌ها به عنوان منشی و تایپیست در مطبوعات آبادان کار می‌کرد، به همراه “هستی” ۸ ساله قصد مهاجرت به استرالیا کرد.
یکی از روزهای نخست مرداد ماه بود؛ فاطمه و دخترش سوار قایق کوچکی شدند و به دریا زدند ولی پس از حرکت از اندونزی به سوی استرالیا، قایق کوچک توسط قاچاقچیان انسان سوراخ شد و این مادر و دختر و به همراه ۱۵۲ مسافر دیگر، طعمه امواج طوفانی اقیانوس شدند. در این میان، فاطمه و هستی نجات می‌یابند ولی چند روز بعد از این ماجرا مادر به دلیل بیماری در بیمارستان جان می‌سپرد و هستی می‌ماند و آینده‌ای مبهم.
هستی در اندونزی به خانواده‌ای ایرانی سپرده شد و یک ماه پیش با تلاش‌های مقامات ایرانی و خانواده فاطمه، پس از ۵ ماه جسد او که در این مدت در سردخانه‌ای در اندونزی نگهداری می‌شد، به ایران بازگشت و در خاک آبادان آرام گرفت. یک ماه بعد، هستی نیز پنج‌شنبه هفته گذشته (۱۰ بهمن) به همراه یک نماینده از سازمان ملل به ایران بازگردانده شد. نماینده بهزیستی خوزستان نیز برای بازگرداندن هستی به زادگاهش یعنی آبادان در تهران حضور یافته است.
پس از همه این ماجراها، هنوز آینده “هستی” گرفتار امواج است، پدر او تمایلی به تحویل گرفتنش ندارد و باید دید دخترک بازگشته از طوفان، سرانجام به سرمنزلی آرام می‌رسد؟
محمدرضا عباسی، معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خوزستان،در این باره اظهار کرد: پذیرش یا ترخیص هر کودکی در مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست مستلزم حکم از سوی دادگستری است. اکنون “هستی” در تهران و در یکی از مراکز خیریه نگهداری کودکان بی‌سرپرست به سر می‌برد. صدور حکم مربوط به سرنوشت هستی از دادگستری تهران در مراحل اداری قرار دارد و با صدور حکم، هستی به خوزستان باز گردانده می‌شود.
وی افزود: با توجه به این‌که آبادان (زادگاه هستی) مرکز نگهداری کودکان زیر ۱۰ سال ندارد بنابراین هستی به محض بازگشت به خوزستان، در اهواز یا شهرستان‌های دیگر که دارای مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست زیر ۱۰ سال است، نگهداری خواهد شد.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خوزستان درباره دلیل عدم تمایل پدر هستی به پذیرش نگهداری از او گفت: بر اساس گزارش رسیده، سال‌ها پیش پدر و مادر این کودک از هم جدا شده و هستی همراه مادر زندگی می‌کرده است، به همین دلیل پدر او تمایلی برای نگهداری از فرزند خود ندارد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین