عضو کمیسیون اجتماعی مجلس : افزایش خوی اشرافی مسئولان باعث کاهش آستانه تحمل مردم می‌شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس : افزايش خوی اشرافی مسئولان باعث کاهش آستانه تحمل مردم می‌شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از برخورد مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور با حقوق‌های نجومی خبر داد و گفت: قانون بودجه سال ۹۸ به هیچ عنوان، اجازه پرداخت حقوق‌های نجومی را نمی‌دهد و بر این همین اساس سازمان بازرسی و دیوان محاسبات باید به نحوه پرداختی‌ها نظارت و با متخلفان برخورد قاطع کنند.
عباس گودرزی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به رویکرد مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور برای اجرای عدالت در پرداخت‌ها، گفت: بر اساس گزارش‌های واصله هیئت‌مدیره صندوق بازنشستگی کشور و شرکت‌های تابعه این مجموعه، برخلاف قانون خدمات کشوری، نجومی‌بگیر هستند که این مسئله به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخورد مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور برای حاکم شدن عدالت در دستگاه مربوطه قابل تقدیر است، اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که مردم را آزار می‌دهد، عدم توازن در پرداخت حقوق است و دستگاه‌های نظارتی در این حوزه باید به جد ورود کنند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: حقوق پرداختی به مدیران و اعضای هیأت مدیره شرکت‌های دولتی باید متناسب با سایر کارکنان همان دستگاه و هم تراز با مدیران دیگر شرکت ها و دستگاه‌ها باشد.
وی با یادآوری اینکه در شرکت‌های خصوصی به هیچ عنوان پرداخت‌ها به این شکل نجومی نیست، افزود: پرداخت‌های نجومی دست درازی به اموال بیت المال است و دستگاه‌های مسئول از جمله سازمان بازرسی و دیوان محاسبات باید بدون هیچ گونه ملاحظه و اغماضی، قاطعانه در اجرای عدالت ورود کنند.
گودرزی با تأکید بر اینکه قانون بودجه ۹۸ به هیچ عنوان اجازه پرداخت رقم‌ های نجومی نداده است، گفت: پرداخت حقوق‌های نجومی خلاف نص صریح قانون است.
عضو هیات رئیسه فراکسیون ولایی مجلس تأکید کرد: یکی از اهداف بلند نظام اسلامی توسعه و اجرای عدالت بوده و همه اقدامات و تصمیمات ما باید در راستای تقویت این آرمان بزرگ و تحکیم این شعار گران مایه باشد. لذا اگر تصمیمات، شیوه مدیریت و سبک زندگی مسئولان در تعارض با عدالت باشد، یعنی فاصله گرفتن از اصل انقلاب.
وی افزود: چنانچه خُلق و خوی اشرافی گری در میان مسئولان ما گسترش پیدا کند، باید نگران جامعه بود چرا که این خُلق به طبقات مختلف جامعه تسری پیدا می کند و البته موجب کاهش آستانه تحمل مردم و مستضعفان می‌شود در حالیکه اجتناب از تجمل گرایی و اشرافی گرایی به خصوص در سطح مسئولان، باعث دلگرمی و همراهی بیشتر آحاد ملت و طبقات ضعیف جامعه با حاکمیت می شود. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: البته با ورود آیت ا… رئیسی، رئیس قوه قضاییه، شاهد این هستیم که گسترش عدالت و مبارزه با فساد و دست درازی به بیت المال به جد و قوی تر از گذشته در دستگاه قضایی کشور در دستور کار است و آینده در این راستا بسیار روشن است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین