هشدار وزیر بهداشت به خوروسازان : ساخت ارابه مرگ را کنار بگذارید

هشدار وزیر بهداشت به خوروسازان : ساخت ارابه مرگ را کنار بگذاريد

وزیر بهداشت آمار بالای تلفات جاده‌ای در سطح کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: توجه به پیشگیری از حوادث جاده‌ای ضرورتی اجتناب ناپذیر است و هم باید از بعد پیشگیری کار کرده و به مردم آموزش دهیم و خودروسازان را نیز مکلف کنیم که ساختن ارابه مرگ را کنار بگذارند و خودرو بسازند.
به گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی در مراسم افتتاح ساختمان جدید مرکز آموزشی درمانی شهید باهنر کرمان با اشاره به اینکه کرمان استان عجیب و پر از رمز و رازهای فراوان است، اظهار کرد: بعد از انقلاب دستاوردهای زیادی در عرصه‌های مختلفه داشته‌ایم که نفیس‌ترین دستاوردهای ما در عرصه نظام سلامت بوده است.
وی افزود: قبل از انقلاب از هر یک‌هزار کودکی که به دنیا می‌آمد، (متوسط کشور) حدود ۱۲۰ مورد به یک سالگی نمی‌رسیدند و از هر ۱۰۰ هزار زن باردار ۲۷۰ نفرشان از دست می‌رفتند.
نمکی تصریح کرد: دستاوردهای عظیمی به همت فعالان عرصه سلامت در جمهوری اسلامی خلق شد که همکاران عاشقانه و صادقانه خدمت کردند و در این میان خیران کمک زیادی کردند و بنیادهای خیریه زیادی در کشور در حوزه سلامت داریم که بی‌ریا کار می‌کنند.
وزیر بهداشت افزود: در دولت تدبیر و امید طرح تحول نظام سلامت با اولویت بخش سلامت و توسعه زیرساخت‌ها در نقاط محروم اجرا شد که از میان بسته‌های آن، کاهش پرداخت از جیب بیمار، توسعه زیرساخت‌ها، رسیدگی به بیماران صعب‌العلاج و بیماران خاص و … از بسته‌های مهم و اثرگذار این طرح بود که در استمرار آن تلاش خواهیم کرد.
وی اظهار کرد: آنچه امروز به عنوان گام دوم طرح تحول سلامت دنبال می‌کنیم، اولویت پیشگیری بر درمان و اولویت درمان سرپایی بر درمان بستری است که تابع تعداد زیادی از محاسباتی است که در گذشته و حال داشته‌ایم.
نمکی گفت: امروز دچار چالش‌های جدیدی در نظام سلامت هستیم که حوادث جاده‌ای، مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیرواگیر، دیابت، فشار خون، بهداشت روان، افزایش جمعیت سالمند و … از جمله این چالش‌هاست که وزارت بهاشت به تنهایی نمی‌تواند برای آنها اقدام کند.
نمکی با اشاره به اینکه بعد از برنامه کنترل فشار خون، به دنبال کنترل دیابت و بهداشت روان در جامعه هستیم، گفت: کشوری با انسان‌های افسرده و دلمرده هستیم که اعتیاد، خشونت و سکته‌های قبلی و افسردگی‌ها را زیاد می‌کند و نیاز است به این مسائل بپردازیم و نیازمند مملکت شاداب و جوانان امیدوار هستیم.
وزیر بهداشت با اشاره به آمار بالای تلفات جاده‌ای در سطح کشور گفت: حوادث جاده‌ای ضرورت اجتناب ناپذیر است که هم باید از بعد پیشگیری کار کرده و به مردم آموزش دهیم و هم خودروسازان را مکلف کنیم که ساختن ارابه مرگ را کنار بگذارند و خودرو بسازند.
وی افزود: ۱۶ هزار مرگ سالانه در صحنه تصادف داریم؛ ضمن آنکه ممکن است افراد زیادی در طول نقل و انتقال و عدم رسیدن به موقع در مراکز درمانی از دست بروند. ایجاد مراکز علمی به رفع این مشکلات کمک می‌کند و باید قبل از حوادث کار کرد و آمادگی داشت و نباید منتظر نشست. نمکی در ادامه با اشاره به سفر دو روزه خود به شهرستان‌های مختلف استان کرمان اظهار کرد: در دو روز اخیر در توسعه زیرساخت ها و پروژه های نیمه تمام قول هایی داده ایم و کمک خواهیم کرد و به بخش هایی که در مناطق محروم‌تر استان لازم بود کمک می‌کنیم تا یک ماه آینده تجهیز شود.
وی گفت: قول دادیم در امکانات تشخیصی و درمانی کمبودها را رفع کنیم و این قول‌ها را در سال بسیار سخت کشور داده‌ایم و اکنون یکی از سال‌های بسیار سخت را طی می‌کنیم.
نمکی با اشاره به اینکه با همه ناهمواری راهی که وجود داشت، فقط برای نقاط محروم آمده‌ام، عنوان کرد: تلاش می کنم در استان های کمتر برخوردار بخش خصوصی بهتر و با رغبت بیشتر حضور پیدا کند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین