ویلموتس : ایران از فوتبال هجومی وحشتی ندارد

ویلموتس : ایران از فوتبال هجومی وحشتی ندارد

تارنمای رسمی کنفدراسیون فوتبال اسیا (ای اف سی) به نقل از مارک ویلموتس در مصاحبه با یک تارنمای بلژیکی نوشت: ایران از فوتبال هجومی وحشتی ندارد و به عنوان سرمربی و سرآشپز تیم ملی می خواهم سوپ لذیذی بپزم!
مارک ویلموتس سرمربی هلندی و تازه وارد تیم ملی ایران در یک ماهی که از آمدنش به تهران سپری شده است، با مشاهده انبار استعدادهای ایرانی، نسبت به آینده تیم ملی احساسی فراتر از خوشبینی دارد.مرد ۵۰ ساله بلژیکی اوایل ژوئن سال جاری سکان هدایت تیم ملی را از کارلوس کی روش تحویل گرفت و پس از پیروزی پر گل پنج بر صفر مقابل سوریه در نخستین تجربه خود که کمتر از یک هفته بعد با تساوی یک بر یک در برابر کره جنوبی همراه شد؛ شروع خوب و امیدوار کننده‌ای رقم زد. ویلموتس که وظیفه هدایت ایرانی‌ها به ششمین جام جهانی شأن را بر عهده دارد، با ابراز اطمینان از اینکه تیم تحت هدایتش می‌تواند از عهده چالش پیش رو در مسیر رزور بلیت جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برآید، تعدادی از مهره‌های تیمش را مورد تحسین قرار داد که در میان آنان علیرضا بیرانوند، یونس دلفی و الهیار صیادمنش به شکلی خاص مورد اشاره و تمجید قرار گرفتند. تارنمای ای اف سی به نقل از ویلموتس در مصاحبه با تارنمای sportz اظهار داشت: بازیکنان مستعد زیادی در ایران وجود دارند؛ دروازه بانی دارم که به راحتی می‌تواند در هر باشگاه مطرح اروپایی بازی کند علاوه بر این به یک مهاجم ۱۸ ساله فرصت دادم تا اولین بازی ملی خود را تجربه کند؛ او پیش تر در سال ۲۰۱۷ و در جریان جام جهانی زیر ۱۷ ساله‌ها در بازی مقال آلمان ۲ بار گلزنی کرده بود و در بازی اخیر مقابل سوریه الهیار به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و بلافاصله گل زد. وی ادامه داد: از این رو متقاعد شده ام که استعدادهای فراوانی در ایران وجود دارد و باید آنها را کشف کنیم؛ به عنوان سرمربی تیم ملی دوست دارم با پیدا کردن مواد و مخلفات گوناگون یک سوپ خوشمزه بپزم!
ویلموتس رویکرد روشنی در مورد سبک مورد نظرش در تیم ملی ایران دارد و آن چیزی نیست جز فوتبال هجومی تر که بنا به تاکید وی بازیکنان جوان که تازه قدم در راه شکوفا شدن گذاشته اند باید در مسیر رشد و ترقی به این سبک بازی خو بگیرند. مرد بلژیکی افزود: پرسشی که مطرح شده این است: ما می‌خواهیم با چه سبکی بازی کنیم؟ البته شما نمی‌توانید در عرض سه جلسه تمرین همه چیز را تغییر دهید اما ما در بازی دوستانه مقابل کره جنوبی ۱۶ موقعیت گلزنی خلق کردیم؛ ایران از بازی هجومی هیچ وحشتی نداشت؛ بازیکنان جوان‌تر باید با این فلسفه جدید وفق پیدا کنند. ایران یعنی برترین تیم رنکینگ آسیا در قرعه کشی هفدهم جولای حریفان دور دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا را خواهد شناخت. سرمربی اسبق تیم ملی بلژیک که سابقه پوشیدن پیراهن شیاطین سرخ را نیز در کارنامه دارد، تیم ملی کشورش را به یک چهارم یورو ۲۰۱۶ رساند و امیدوار است تا با تیم ملی ایران به دستاوردی تاریخی دست یابد.
وی در این باره اظهار داشت: با شیاطین سرخ (بلژیک) همیشه فکر می‌کردم در آن تورنمنت قهرمان می‌شویم؛ اینجا اما شرایط فرق می‌کند با این حال در ایران هم می‌توان دست به کارهای بزرگ و غافلگیر کننده زد.
ویلموتس در پایان خاطرنشان کرد: ایران تاکنون به مرحله حذفی جام جهانی نرسیده و این موضوع چالش خوب و لذت بخشی برای من است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین