رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری : مسئولیت اوضاع فعلی بر عهده اصلاح طلبان است

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: ما به دنبال آن هستیم که ائتلاف بزرگ‌تری را تشکیل دهیم اما این مسئله به معنای کنار گذاشتن جمنا نیست؛ در انتخابات آینده با یک اسم جدید به عرصه می‌آئیم.
به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا باهنر درباره سقوط پهپاد جاسوسی آمریکا گفت: سربازان غیور ما یک عملیات بسیار ظریف، دقیق، فنی و اعجاب انگیز را انجام دادند که پیام خوبی برای کسانی بود که قدرت‌های نظامی، راهداری و پهپادهای کشورها را رصد می‌کنند و این اقدام به گونه‌ای بود که دوستان را شاد و دشمنان را خیره کرد.
* دستی که به سمت تجاوز به ایران دراز شود، قطع خواهد شد
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: ما هنوز بسیاری از سلاح‌ها و توانمندی‌های خود را رو نکرده ایم و اگر دشمنی قصد تجاوز به خاک جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد، آن دستی که به سمت تجاوز به ایران دراز می‌شود، قطع خواهد شد.
باهنر با اشاره به اینکه مانور ترامپ و یارانش درباره معامله قرن با شکست رو به رو شد، تصریح کرد: همگی دیدید که این موضوع با چه افتضاحی تمام شد و باید گفت هنوز شروع نشده بود به اتمام رسید و حضور کسانی که در آن جلسه دعوت شدند، نشان داد آن جلسه ناکام است.
وی افزود: خواب آمریکا و صهیونیست‌های تروریست و آدمکش در این باره تعبیر نخواهد شد و ان شاءا… به زودی شاهد نابودی رژیم اشغالگر صهیونیستی خواهیم بود.
باهنر درباره آینده شورای وحدت گفت: تلاشی‌هایی را در دوره‌های قبل برای ائتلاف اصولگرایان انجام داده ایم، در دوره‌های آتی انتخابات هم حتماً چنین برنامه‌هایی را در دستور کار خواهیم داشت.
وی ادامه داد: مشکل ما این است که متأسفانه احزاب قدرتمند، فراگیر و ضابطه مند در کشور وجود ندارد و جبهه‌ها برای آنکه در فعالیت‌های انتخاباتی خود به ائتلاف حداکثری برسند، باید تلاش بسیار زیادی داشته باشند.
* ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات آتی به اسم جمنا نخواهد بود
دبیر کل جامعه مهندسین با بیان اینکه قاعدتاً ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات آتی به اسم جمنا نخواهد بود، تصریح کرد: ما به دنبال آن هستیم که ائتلاف بزرگ‌تری را تشکیل دهیم اما این مسئله به معنای کنار گذاشتن جمنا، شورای هماهنگی نیروهای انقلاب و جبهه متحد نیست، در انتخابات آینده با یک اسم جدیدی در عرصه حضور پیدا می‌کنیم.
وی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به وضعیت معیشتی کشور آیا اقبال عمومی مردم به شرکت در انتخابات کاهش می‌یابد، گفت: مردم ما آنقدر بصیر هستند که مسائل را به موقع از هم تفکیک می‌کنند و برای مثال در راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز قدس امسال عده‌ای تحلیل کردند که مردم به دلیل نارضایتی‌ها در این عرصه‌ها حضور نمی‌یابند اما همگی دیدیم که مردم حضور پرشوری داشتند.
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: مردم اصل انتخابات را وظیفه ملی و شرعی خود می‌دانند و در آن شرکت می‌کنند اما اینکه آنان به چه کسی رأی دهند، موضوعی قابل تحلیل است.
وی بیان کرد: مردم حضور در انتخابات را به رأی دادن به کلیت نظام تعبیر می‌کنند و ما مسئولان نباید حضور مردم در چنین عرصه‌هایی را به رضایت از عملکرد خودمان ترجمه کنیم و مردم به وقت خودش نارضایتی هایشان را نشان می‌دهند اما در انتخابات همواره به صورت پرشور شرکت می‌کنند.
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ممکن است در انتخابات آینده جریان سومی حضور یابد و بر جریان‌های اصول گرایی و اصلاح طلبی تفوق داشته باشد، گفت: پس از جریانات هفتم تیر ماه یک تزی وجود داشت به نام “خط سوم” و در زمان دولت اول هم می‌گفتند که هر دو طرف قدرت طلب هستند و باید به دنبال یک خط سوم برویم و چنین شعاری وجود داشت اما عملاً تا امروز همگی دیده‌ایم که خط سومی شکل نگرفته است که البته به این معنا نیست که در آینده هم شکل نخواهد گرفت.
وی یادآور شد: در دوم خرداد سال ۷۶، خاتمی و ناطق نوری برای انتخابات ریاست جمهوری رقیب بودند و عده‌ای می‌گفتند این دو جناح صرفاً ۱۰ تا ۱۵ درصد آرا را کسب می‌کنند و کسی که در این میانه قرار بگیرد ۷۰ درصد آرا را کسب می‌کند و فرد دیگری کاندیدا شد اما آن فرد مطرح، از آرای باطله هم کمتر رأی آورد.
باهنر افزود: البته دو جریان سیاسی اصول گرا و اصلاح طلب هم مشکلاتی دارند و مسئول وضعیت کشور از لحاظ اقتصادی، فرهنگی و سیاسی، دولت است و برخی می‌گویند چون این دولت منتسب به اصلاح طلبان است، دیگر آنان در انتخابات آتی پیروز نخواهند شد.
دبیرکل جامعه مهندسین با اشاره به اینکه مجلس دهم با مجالس گذشته تفاوت بارزی داشت، تصریح کرد: برخی می‌گویند این مجلس بسیار ضعیف ظاهر شده است که بنده این موضوع را قبول دارم اما معنایش این نیست که همه نمایندگان مجلس ضعیف هستند و در شرایط فعلی و در مجلس دهم هم نمایندگانی با سابقه، فعال و مجرب حضور دارند.
* مسئولیت وضعیت جاری کشور بر عهده اصلاح طلبان است
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با تأکید بر اینکه قطعاً اصولگرایان نباید پاسخگوی اوضاع و احوال فعلی کشور در جنبه‌های مختلف باشند، ادامه داد: ما نه مجلس و نه دولت کاملاً اصولگرا داشته ایم و دولت و رئیس جمهور هم ادعا ندارند که اصولگرا هستند و همه قبول دارند که روحانی از نیروهای اصلاح طلب است و بر این اساس مسئولیت وضعیت جاری جامعه بر عهده اصلاح طلبان است و بر این مبنا اصولگرایان تحلیل می‌کنند که قاعدتاً رأی مردم تغییر خواهد کرد اما هیچکدام از این مسائل نباید برای آنان خاطرجمعی ایجاد کند چرا که برخی هم می‌گویند باید سراغ گروه سومی برویم.
باهنر گفت: تشکیل جریان سیاسی سوم در انتخابات غیرممکن نیست و ما نمی‌توانیم پیشگویی کنیم اما فکر می‌کنیم که فضای عمومی کشور آمادگی خوبی برای پیروزی اصولگرایان دارد.
* اصولگرایان در بسیاری از انتخابات‌ها به خودشان باخته‌اند
وی خاطرنشان کرد: ما در بسیاری از انتخابات به خودمان باخته ایم؛ برای مثال در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ از جریان اصولگرایی ۴ نفر کاندیدا شدند و بر این اساس ما به خودمان باختیم که این اتفاق در مجلس یازدهم نباید تکرار شود.
دبیر کل جامعه مهندسین تصریح کرد: اگر ما به رقیب ببازیم، قطعاً به نتیجه انتخابات تمکین می‌کنیم اما فضای عمومی کشور زمینه را برای پیروزی اصولگرایان بیشتر از جریان مخالف تحمل می‌کند که البته به نوع رفتار، ادبیات و نوع گفتمان ما نیز بسیار بستگی دارد.
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا ما زودتر از این برای کاهش تعهداتمان در برجام اقدام نکردیم، اظهار داشت: در مسائل سیاست بین الملل باید به گونه‌ای عمل کنیم که اجماع عمومی در سطح بین المللی علیه کشورمان ایجاد نشود و اصولاً این تغییر استراتژی مبنی بر نرمش قهرمانانه مبتنی بر این مسئله است.
دبیر کل جامعه مهندسین یادآور شد: در زمان مذاکرات هسته‌ای تلاش‌ها و گفتگوهای بسیار زیادی صورت گرفت که یک جاهایی مذاکرات قوی بود اما متأسفانه در برخی جاها مذاکرات و گفتگوها آنطور که ما می‌خواستیم پیش نرفت.
وی تصریح کرد: در حال حاضر برای ادامه ارتباطات با غرب و سایر کشورها باید مواظب باشیم که در وهله اول اجماع جهانی علیه کشورمان به وجود نیاید که این مسئله مستلزم آن است که رفتار ما دقیق باشد.
باهنر متذکر شد: در این یک سال که از خروج آمریکا از برجام می‌گذرد، ما تحمل کردیم و به دنبال آن بودیم که در افکار عمومی ثابت کنیم که ما نمی‌خواهیم زیر میز مذاکره بزنیم.

درباره نویسنده

7477مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین