نماینده ولی‌فقیه در خوزستان : شرمنده مردم غیزانیه هستیم

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان : شرمنده مردم غيزانيه هستيم

بخش غیزانیه از توابع اهواز با جمعیتی بالغ بر ۲۵ هزار نفر با مشکل کمی و کیفی آب و چند حوزه دیگر روبه‌رو است که مسئولان استانی با دعوت نماینده ولی‌فقیه در خوزستان در میان مردم حضور پیدا کرده و قول برطرف کردن مشکلات را داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز در میان مردم محروم بخش غیزانیه حضور پیدا کرد و از نزدیک پای درد و دل‌های آنها نشست تا پیگیری‌های لازم از سوی مسئولان امر انجام شود.
نخستین قصه تلخ این همراهی بازدید از منزل یکی از مردم بخش غیزانیه بود تا از نزدیک وضعیت آب شرب آنها بررسی شود، نه پیر مرد صاحب منزل توان صحبت داشت و نه لوله‌های آب. گویا با مردم منطقه قهر بودند و حتی قطره‌ای از آن جاری نشد.
امام جمعه اهواز در مسجد بخش غیزانیه حضور پیدا کرد تا علاوه بر اقامه نماز مغرب و عشاء دومین قصه تلخ این بخش آغاز شود، نماز را به جماعت خواندند و مردم بلافاصله اطراف ایشان را محاصره کردند، انگار نه انگار خانه‌هایشان خالی از آّب است.
در ادامه رسول ساکی بخشدار غیزانیه درخواست و مطالبات به حق و اولیه مردم از مسئولان را تشریح کرد و گفت: اهم خواسته‌ها و نیاز مردم بخش غیزانیه، رسیدگی به آب و تکمیل پروژه‌های منطقه، توجه به آموزش و پرورش و گله‌مندی از کمبود مدارس در منطقه و ضرورت بازسازی مدارس فرسوده، نبود نظارت و رسیدگی از تأمین امکانات تهیه شده تنها از طریق دهیاری‌ها برشمرد.
بخشدار غیزانیه با اشاره به محرومیت مردم این بخش از بهداشت و درمان، گفت: ۱۵ خانه بهداشت وجود دارد اما با کمبود بهورز و دارو روبه‌رو هستیم، در این بخش با ۲۵ هزار نفر جمعیت درمانگاه شبانه‌روزی وجود ندارد.
در بخش دیگر این نشست فرماندار اهواز در پاسخ به گله‌مندی جوانان بخش غیزانیه مبنی بربیکاری با وجود حضور شرکت‌های متعدد در منطقه، تأکید کرد: شرکت‌های مناطق نفت‌خیز جنوب، نفت و گاز کارون و مارون باید در استخدام‌ها مردم بخش غیزانیه را در اولویت استخدام خود قرار دهند و در این زمینه هرگونه کوتاهی قابل قبول نیست.
سرپرست آب و فاضلاب روستایی خوزستان با بیان این‌که با تحقیق و بررسی بخش غیزانیه به عنوان بحرانی‌ترین بخش استان شناسایی شده است، ادامه داد: اولویت آب و فاضلاب روستایی در این بخش شناسایی و برنامه‌ریزی انجام شد. تاکنون اعتباری برای این بخش دریافت نکردیم اما پروژه‌های خوبی شروع به کار شد.
حرباوی از جمله مشکلات بخش غیزانیه را مسأله کمیت آب برشمرد و اظهار داشت: نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر خطوط و شبکه در این بخش نیاز به اجرا دارد. ۹۰ درصد مشکل آب، بحث کمی است که با تکمیل پروژه‌ها حل می‌شود و مابقی نیز با اصلاح شبکه‌ها و خطوط حل می‌شود.
وی با اشاره به این‌که تمامی بار مصرف آب شرب و دام بخش غیزانیه بر روی شبکه آب روستایی است، گفت: این مسأله از مشکلات منطقه به شمار می‌آید که از جهاد کشاورزی، امور عشایر و شرکت نفت درخواست داریم در کنار آب و فاضلاب روستایی باشند.
سرپرست آب و فاضلاب روستایی خوزستان تأکید کرد: پروژه‌ بخش غیزانیه شروع شده و قول می‌دهم که ظرف ۲ تا ۳ ماه آینده به اتمام می‌رسد و با اتمام آن تحول خوبی صورت می‌گیرد. در زمینه انتقال آب، ۱۲ تانکر در این بخش فعال هستند.
همچنین کیامرث حاجی‌زاده سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان اظهار داشت: مردم حقشان است که در زندگی بدون رنج و مشکلات به سر ببرند و تمامی مسئولان باید پاسخگو باشند.
وی بیان کرد: مشکل آب بخش غیزانیه باید حل شود چراکه شاهد تنش‌های آبی هستیم. در شهرستا‌ن‌های مختلف استان خوزستان مشکل آب داریم. در رفع معضل آب نخست حل موقت و انتقال آب از طریق تانکر و دومی حل پایدار است.
در بخش پایانی نشست صمیمی، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی‌فرد با قدردانی از تلاش‌های مسئولان در برطرف کردن محرومیت‌ها اظهار داشت: از وجود مشکل آب در بخش غیزانیه شرمنده و بنده به سهم‌ خود وعده‌ها را پیگیری می‌کنم.
نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با اشاره به این‌که مسئولان متولیان حوزه ‌نفت در حد توان فکری به حال فرزندان خود کنند، بیان کرد: عدالت اجتماعی اقتضا می‌کند که برای استخدام و به‌کارگیری نیروهای جوان از مردم بومی استفاده شود.
وی با اشاره به این‌که توان دولت محدود است، خاطرنشان کرد: مردم خواسته‌ها و مطالبات خود را اولویت‌بندی کنند که بنده به سهم خود مسائل را پیگیری کنم. مسئولان قول می‌دهند و بنده پیگیری می‌کنم‌.

درباره نویسنده

7477مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین