معاون وزیر بهداشت : بیماری های ناشی از آب و فاضلاب سلامت خوزستانی ها را تهدید می کند

معاون وزير بهداشت : بيماري هاي ناشي از آب و فاضلاب سلامت خوزستاني ها را تهديد مي كند

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بالقوه خواندن خطر بروز برخی بیماری‌ها در استان خوزستان گفت: به دلیل گرمی هوا و مشکلات آب و فاضلاب این منطقه، با خطر بروز برخی بیماری‌ها مواجه هستیم.
دکتر علیرضا رئیسی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه کنترل اوضاع از نظر شیوع و اپیدمی بیماری در مناطق سیل‌زده به خوبی در حال کنترل است، گفت: نکته قابل توجه در خصوص برخی مناطق سیل‌زده آن است که حتی اگر به واسطه سیل هم دچار مشکل نمی‌شدند، مشکلات دیگری گریبانگیر آنها بود. به عنوان مثال یکی از عمده‌ترین مشکلات در استان خوزستان، مشکل سیستم فاضلاب است.
وی افزود: مشکل فاضلاب در استان خوزستان بالقوه مستعد بروز بسیاری از بیماری‌ها است. هر سال به دلیل گرمی هوا و مشکلات آب و فاضلاب این منطقه با برخی بیماری‌ها مواجه هستیم و رخ دادن بیماری در خوزستان به هیچ عنوان دور از ذهن نخواهد بود، اما این موضوع هیچ ارتباطی با سیل اخیر ندارد. نمی‌توان از سیل به عنوان عامل تشدید کننده مشکلات استان خوزستان یاد نکرد، اما باید آگاه بود که سیل تنها مسبب مشکلات در این استان نیست.
معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به همکاری‌های بسیار گسترده برای کنترل شرایط در مناطق سیل‌زده، گفت: با یاری خدا و همت مسئولین مربوطه توانستیم از بروز هرگونه بیماری اپیدمی در تمام مناطق سیل‌زده بویژه استان خوزستان جلوگیری کنیم. البته باید به فکر اصلاح زیرساخت آب‌ و فاضلاب در خوزستان باشیم؛ زیرا تا زمانی که فکر جدی برای اصلاح این ساختار نشود، در معرض خطر بیماری‌ها قرار داریم و نگرانی ما از بین نخواهد رفت. وی در پایان افزود: البته اوضاع سایر مناطق سیل‌زده مانند لرستان و گلستان تا این حد نگران کننده نیست، اما توان مضاعف خود را برای مباحث کلرزنی، کنترل آب، کنترل بیماری‌ها و… در مناطق سیل زده به کار بسته‌ایم.

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین