سخنگوی کمیسیون امنیت ملی : انگلیسی‌ها دست از پا خطا نکنند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی : انگليسي‌ها دست از پا خطا نكنند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد نفتکش انگلیسی stena impero به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی و بر اساس وظایف کشورمان توقیف شده است.
سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص توقیف یک فروند نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز، گفت: جمهوری اسلامی ایران ناظر و مجری مقررات بین المللی در حوزه تنگه هرمز و خلیج فارس است.
نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس کشتی هایی که مقررات بین المللی دریایی و خلیج فارس را رعایت نکنند، قابل پیگرد محسوب می شوند.
وی ادامه داد: بنابراین نفتکش انگلیسی stena impero به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی و بر اساس وظایف کشورمان توقیف شده است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص موضع گیری وزیر امور خارجه انگلیس، پس از توقیف یک نفت‌کش این کشور مبنی بر اینکه این اقدام کاملا غیرقابل قبول است و لندن به گونه‌ای ملاحظه‌شده اما قدرتمند به توقیف این نفت‌کش پاسخ خواهد داد، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد دست از پا خطا کنند، دندانشکن پاسخ خواهیم داد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. در واقع باید در نظر داشته باشند این اقدام بر اساس قانون انجام شده است.
روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد: یک فروند نفتکش انگلیسی با نام “stena impero” هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.
این اطلاعیه می افزاید : نفت‌کش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.
همچنین مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز می‌گوید با توجه به دریافت گزارش‌هایی مبنی بر حادثه‌آفرینی نفتکش انگلیسی، درخواست هدایت این نفتکش به سمت آب‌های ایران را داشته‌اند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین