رئیس سابق پارک علم و فناوری خوزستان : قانون شرکت‌های نفتی ضد نوآوری است

رئیس سابق پارک علم و فناوری خوزستان :  قانون شرکت‌های نفتی ضد نوآوری است

رئیس سابق پارک علم و فناوری خوزستان گفت: ساختار و قانون شرکت‌های نفتی با قانون پارک علم و فناوری جور نیست و ضد نوآوری است.
به گزارش مهر، بابک مختاری در آئین تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید پارک علم و فناوری خوزستان اظهار کرد: اولین کار زمین مانده‌ای که داشتیم این بود که با تلاش‌هایی که شد ردیف بودجه عمرانی پارک علم و فناوری خوزستان در سال ۹۷ ایجاد و در اسفند همان سال نیز ماده ۲۳ در سازمان برنامه و بودجه تصویب شد.
وی افزود: دومین کار زمین مانده من این بود که یکی از سازمان‌های دولتی استان با اشکالاتی که در مسیر تشکیل صندوق غیردولتی پژوهش و نوآوری استان و صدور مجوز آن ایجاد کرد، باعث عقب افتادن صدور مجوز آن شد.
رئیس سابق پارک علم و فناوری خوزستان بیان کرد: این سازمان می‌خواست خودش صندوق را ایجاد کند اما سرانجام خودشان انصراف دادند و کار ما را هم عقب انداختند.
مختاری بیان کرد: تجربیات بین‌المللی نشان می‌دهد که ۸۵ درصد پارک‌های علم و فناوری دنیا یا داخل دانشگاه و یا دیوار به دیوار آن و یا در فاصله پنج کیلومتری آن هستند.
وی با بیان اینکه دانشگاه و پارک علم و فناوری می‌توانند به هم کمک کنند، ادامه داد: آینده دانشگاه نسل سوم و چهارم به این است که در کنار پارک علم و فناوری باشد و پارک هم بدون دانشگاه نمی‌تواند هویت داشته باشد.
رئیس سابق پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به سنگ‌اندازی در روند دادن زمین این به این پارک بیان کرد: برای گرفتن زمین پارک هرکجا می‌خواستیم اقدام کنیم می‌گفتند که پارک زیر نظر دانشگاه چمران است و باید از آنجا زمین بگیرید اما خوشبختانه با همکاری دانشگاه چمران و ما زمین پارک گرفته شد.
مختاری افزود: تصمیمی که جهانگیری گرفت باعث شد تا هفت سال زندگی شخصی من و ۶ سال زندگی پارک به عقب بیفتد و اگر پارک سال ۸۸ مجوز می‌گرفت همان موقع ردیف بودجه می‌گرفت نه سال ۹۲.
وی بیان کرد: واقعاً سخت است که در استانی که نفت و نیرو و فولاد و پتروشیمی سایه سنگینی بر شئون زندگی مردم، انداختند کاری کنید که جوانان به کارهای پر ریسک دست بزنند.
رئیس سابق پارک علم و فناوری خوزستان افزود: فرهنگ‌سازی در این حوزه سخت است و فکر می‌کنم در این حوزه نسبتاً موفق بودیم. مختاری یادآور شد: در خوزستان به واسطه اینکه شرکت‌های بزرگ صنعتی و نفتی طرح محور هستند وقتی کالا یا قطعه‌ای به شرکت‌های دانش بنیان داده می‌شود اگر این شرکت‌ها تغییری در آن قطعه به وجود بیاورند و نوآوری داشته باشند شرکت‌های نفتی آن قطعه را قبول نمی‌کنند و رد می‌کنند.
وی عنوان کرد: متأسفانه ساختار و قانون شرکت‌های نفتی و صنعتی خوزستان با قانون نوآوری باهم جور در نمی‌آید و در حقیقت ضد نوآوری است.
رئیس سابق پارک علم و فناوری خوزستان گفت: هرچه در حوزه ساخت موفق بودیم در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها موفقیت لازم را نداشتیم.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین