عضو کمیسیون امنیت ملی : مدیران فعالیت اقتصادی را برای دوران بازنشستگی بگذارند

عضو کمیسیون امنیت ملی : مديران فعالیت اقتصادی را برای دوران بازنشستگی بگذارند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: به هیچ وجه مسئولان کشور نباید در هر سه قوه ورود در عرصه اقتصادی داشته باشند چراکه داشتن اطلاعات و تصمیم‌گیری بر مبنای اطلاعات، رانت می‌شود.
علاء الدین بروجردی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به شکل‌گیری رانت در جامعه گفت: اصولا به هیچ وجه مسئولان کشور نباید در هر سه قوه ورود در عرصه اقتصادی داشته باشند چراکه داشتن اطلاعات و تصمیم‌گیری بر مبنای اطلاعات، رانت می‌شود یعنی بخش اطلاعاتی رانت، مهمترین بخش است.
همه کسانی که می‌خواهند فعالیت اقتصادی کنند باید خارج از محدوده سیاسی باشند در غیر اینصورت رانت محسوب می‌شود.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: باید به گونه‌ای منع جدی‌تری صورت گیرد تا مسئولانی که در هر سه قوه حضور دارند، بتوانند در عرصه فعالیت‌های رسمی اقتصادی حضور داشته باشند و این کار را برای دوره بازنشستگی خود بگذارند نه اینکه در دوره مسئولیت که اطلاعات بسیاری دارند بخواهند وارد عرصه اقتصادی شوند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کسانی که به عنوان شهروند حق فعالیت اقتصادی دارند، باید بتوانند وارد اقتصاد شوند نه اینکه فعالیت‌های مسئولیتی داشته باشند.
وی با بیان اینکه کسی که مسئول بخشی از نظام است، طبیعتا چنانچه بخواهد به منافع اقتصادی ورود پیدا کند، رانت می‌شود، تصریح کرد: همه کسانی که می‌خواهند فعالیت اقتصادی کنند باید خارج از این محدوده عمل کنند، آنچه که برمی‌گردد به منافع شخصی و کار خصوصی اقتصادی و الا پروژه‌های دولتی و آنچه که به عنوان قانون بودجه و برنامه در مجلس تصویب می‌کنیم، باید اجرا شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: آنچه به عنوان قانون بودجه و برنامه در مجلس تصویب می‌کنیم، باید اجرا شود و طبیعتاً باید دنبال کنیم که اجرایی شود چراکه مربوط به عموم است؛ مثلا سدها و پروژه‌های ملی که شخصی نیست و نیازمند پیگیری جدی است تا کم کاری دولت‌ها را جبران کند.

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین