به علت وقوع زلزله در مسجدسلیمان ؛ ۱۰ هزار دانش آموز مهرماه بدون کلاس خواهند بود

به علت وقوع زلزله در مسجدسليمان ؛ 10 هزار دانش آموز مهرماه بدون کلاس خواهند بود

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس گفت: به علت وقوع زلزله ۹ تا ۱۰ هزار دانش‌آموز مسجدسلیمان در مهرماه بدون کلاس درس خواهند بود.
به گزارش مهر، علی عسگر ظاهری عبده وند در جلسه شورای آموزش‌وپرورش خوزستان به میزبانی شهرستان مسجدسلیمان اظهار کرد: شاخص ساخت‌وسازها متأسفانه در استان خوزستان خیلی متفاوت با دیگر نقاط کشور بوده و فرسودگی در شهرستان مسجدسلیمان بسیار بالا است. متأسفانه ۶۱ درصد از مدارس این شهرستان یا غیرقابل استفاده هستند یا باید به سرعت بهسازی و اصلاح شوند.
وی افزود: در سفرهای قبلی استاندار خوزستان نیز این واقعیت به وضوح قابل‌مشاهده بود و مسئله برای برنامه‌ریزی در شورای آموزش‌وپرورش مطرح و سازمان نوسازی کشور برنامه‌های خوبی را برای آن ارائه دادند. همچنین قول دادند که ۲۵ میلیارد تومان اعتبار را برای بازسازی، بهسازی و نوسازی مدارس مسجدسلیمان اختصاص دهند که امروز کلنگ شروع پروژه‌ها با این اعتبار در مسجدسلیمان به زمین زده شد
ظاهری تصریح کرد: مسجدسلیمان کمی به خاطر این تصمیمات قبلی برای جابجایی شهرستان کمتر موردتوجه و به روز بودن قرار داشت و باید بگویم که معدل عمر مدارس شهرستان مسجدسلیمان بالای ۶۰ سال است.
نماینده مردم مسجدسلیمان با اشاره به اینکه در زلزله اخیر متأسفانه ۱۶ مدرسه مسجدسلیمان کامل از دور کار خارج شده و باید به سرعت تخریب شوند، بیان کرد: پنج مدرسه حتماً باید اصلاح شوند و نیاز به بازسازی اساسی دارند تا به صورت مجدد از آنها استفاده شود. همچنین ۴۱ مدرسه دیگر به نسبت‌های مختلف از زلزله متأثر شدند.
ظاهری عنوان کرد: با مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان جلسه‌ای برگزار کردیم که اعلام کنیم بین ۹ تا ۱۰ هزار دانش‌آموز مسجدسلیمان در مهرماه بدون کلاس درس خواهند بود. از وزیر آموزش‌وپرورش درخواست داریم تا از سازمان نوسازی مدارس در استان‌های دیگر دعوت کند تا با انجام یک کار تیمی مشکلات مسجدسلیمان را حل کنند تا دانش آموزان این شهرستان در مهرماه سال جدید بدون کلاس درس نمانند.
وی گفت: بافت فرسوده در شهرستان مسجدسلیمان باعث شد که سهم بیشتری از خسارت‌های ایام اخیر به این شهرستان وارد شود.
ظاهری با اشاره به اینکه شهرستان اولین‌های ایران، ۳۷ کلاس درس کانکسی دارد، گفت: بدی آب‌وهوا و شرایط سخت زندگی باعث مهاجرت مردم از شهرستان و استان شده است.
نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی افزود: سال گذشته در خصوص دو هزار نیروی انسانی برای آموزش‌وپرورش در چهار حوزه انتخابیه خود پیگیری داشتیم که مجوزهای لازم تنها برای جذب یک هزار نفر صادر شد. تقاضا داریم که برای موضوع کمبود نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش مسجدسلیمان راهکاری اندیشیده شود تا این کمبود و کسری را جبران کنیم.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین