عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی : وزارت بازرگانی به کانون دلالان تبدیل خواهد شد

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی : وزارت بازرگانی به کانون دلالان تبديل خواهد شد

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه احیا مجدد وزارت بازرگانی آن را تبدیل به کانون دلالان و مافیا می‌کند، گفت: در حال حاضر وزارت صنعت، معدن و تجارت بسیار عریض و طویل است که باید بازسازی و مسئولیت‌های آن کاهش داده شود.
علی محمد شاعری عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: تجربه موفقی در دوران مستقل بودن وزارت بازرگانی نداشتیم و این وزارتخانه در شرایطی که در تولید بسیاری از کالاها خودکفا بودیم به وزارتخانه‌ای وارداتچی تبدیل شده بود و با دخالت دلالان و واسطه‌ها اقدام به واردات می‌کرد.
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عملکرد وزارت بازرگانی در گذشته باعث شده بود تا تراز بازرگانی کشور به شدت منفی باشد و محصولات تولید داخل بازارهای جهانی را از دست بدهد، ادامه داد: از زمانیکه مسئولیت بازرگانی به وزارت جهاد کشاورزی محول شده علی رغم ضعف‌های این وزارتخانه در زمینه بازرگانی اما عملکرد آن در مقایسه با وزارت بازرگانی موفق‌تر بوده است.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر شاهد مثبت شدن تراز تجاری بخش کشاورزی بوده‌ایم و واردات کالاهای مشابه تولید داخل کاهش پیدا کرده است، عنوان کرد: در تولید بسیاری از محصولات مانند گندم و شکر به خود کفایی دست پیدا کرده‌ایم و در تولید برخی محصولات مانند دانه‌های روغنی روند برداشت روبه افزایش است و تا حدود زیادی در مسیر حمایت از تولیدات داخل گام برداشته‌ایم. مهمترین چالش و ضعف وزارت جهاد کشاورزی در بخش بازرگانی است و باید این ضعف را با بررسی صحیح و حمایت همه جانبه برطرف شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر کشاورزان تولید می‌کنند اما در زمان عرضه محصولات متولی مشخصی وجود ندارد تا تولیدات آنها در بازار تنظیم کند، تصریح کرد: مهمترین چالش و ضعف وزارت جهاد کشاورزی در بخش بازرگانی است و باید این ضعف را با بررسی صحیح و حمایت همه جانبه برطرف شود.
شاعری با تاکید بر اینکه احیا مجدد وزارت بازرگانی آن را تبدیل به کانون دلالان و مافیا می‌کند، عنوان کرد: در حال حاضر وزارت صنعت، معدن و تجارت بسیار عریض و طویل است که باید بازسازی و مسئولیت‌های آن کاهش داده شود از سوی دیگر باید ضعف‌های وزارت جهاد کشاورزی را برطرف کنیم.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین