رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۳ اهواز : آمار بازماندگان از تحصیل در خوزستان مخدوش است

رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۳ اهواز : آمار بازماندگان از تحصیل در خوزستان مخدوش است

رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۳ اهواز با بیان اینکه آمار درستی از کودکان بازمانده از تحصیل وجود ندارد، گفت: آمارهای بازماندگان از تحصیل در خوزستان مخدوش است و باید راستی آزمایی شود.
به گزارش ایرنا اسکندر آرامی در نشست کارگروه انسداد مبادی بیسوادی اهواز در سالن اجتماعات فرمانداری، اظهار داشت: ثبت احوال آماری از کودکان بازمانده از تحصیل به نواحی آموزش و پرورش ارائه داده که بر اساس بررسی ها این آمار صحت ندارد، به طور مثال از ۶۵ کودک بازمانده از تحصیل که به ناحیه ۳ اعلام شده تنها سه نفر به این ناحیه مربوط است.
وی افزود: برخی از افراد که در آمارها به عنوان کودک بازمانده از تحصیل قید شده اند، فوت و یا ازدواج کرده اند و یا در سن تحصیل نیستند.
آرامی با تاکید بر بررسی دلایل بازماندگی از تحصیل در هر مقطع، گفت: آمارهایی از حضور نیافتن کودکان در پیش دبستانی در روستاها نیز وجود دارد که در ناحیه ۳ اهواز (تنها ناحیه بدون روستا در اهواز) تعداد آنها اندک است.
وی با اشاره به اینکه اغلب بازماندگان از تحصیل را دختران تشکیل می دهد، اضافه کرد: امور بانوان طرحی در زمینه بررسی علت های بازماندگی از تحصیل این دختران آغاز کرده است.
آرامی مهم ترین عامل بازدارندگی از تحصیل را فقر دانست و گفت: پارادوکس های اجتماعی همچون طلاق و اعتیاد نیز از دیگر عوامل بازماندگی از تحصیل کودکان هستند.
وی با اشاره به خطاهای آمار بازماندگان از تحصیل اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان مجری، امکان استخراج آمار این افراد را ندارد و دستگاه هایی همچون اداره زندان ها و کمیته امداد نیز باید همکاری کنند.
معاون آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز همچنین با بیان اینکه کودکان کار بخشی از بازماندگان تحصیلی هستند، گفت: برای بازگشت کودکان کار به مدرسه مبلغی به خانواده ها پیشنهاد شده اما درآمد ماهانه کودکان کار از مبلغ پیشنهادی آموزش و پرورش بیشتر است، که با توجه به نیازهای مالی خانواده این پیشنهاد را نپذیرفتند.
باقر رزمی تصریح کرد: ۱۲ سال است که هیچگونه سرانه ای اختصاص داده نشده و مدارس با چند صد دانش آموز برای تامین هزینه ها به کمک نیاز دارند.
وی افزود: پارسال ۱۲۸ نفر دانش آموز بازمانده از تحصیل شناسایی شده که امسال تعداد آنها به ۲۷ نفر (۱۱ پسر و ۱۶ دختر) رسیده است.
رزمی با اشاره به وجود ۳۸ دبستان روستایی در این ناحیه، افزود: عامل اصلی در بازماندن کودکان از تحصیل فقر است، به طوری که در محله ملاشیه از مناطق کم برخوردار اهواز، بیش از ۸۰ درصد سرپرستان خانواده بیکار هستند، اعتیاد، طلاق و نگاه فرهنگی به ویژه به تحصیل دختران نیز از عوامل دیگر بازماندگی از تحصیل هستند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین