رئیس فراکسیون اصلاح نظام اداری : استخدام رابطه‌ای موجب بی‌اعتمادی مردم می‌شود

رئیس فراکسیون اصلاح نظام اداری : استخدام رابطه‌ای موجب بی‌اعتمادی مردم می‌شود

رئیس فراکسیون اصلاح نظام اداری مجلس گفت: بخشی از مشکلات اقتصادی به کارایی نظام اداری برمی‌گردد به همین دلیل اصلاح نظام اداری ضروری است.
بیت اله عبداللهی در گفت‌وگو با خانه ملت در تشریح عملکرد فراکسیون اصلاح نظام اداری گفت: این فراکسیون به تازگی کار خود را آغاز کرده و قرار است تا جلسه‌ای با رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور “‌معاون رئیس جمهور” داشته باشیم و اطلاعاتی درباره نظام اداری کشور جمع آوری کردیم و به دنبال این هستیم تا این فراکسیون بتواند در کوچک‌سازی دولت، بالا بردن کارایی نظام اداری کشور و رسیدگی به نارضایتی که مردم از نظام اداری دارند، تلاش کند. نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ادارات هزینه‌ها بیشتر اما نتیجه کمتر است و باید هزینه‌های نظام اداری را کاهش داد تا کارها سرعت داشته باشد، افزود: اصلاح فرایند مسائل اداری از دیگر کارهایی است که در دستور کار قرار دادیم و اولین جلسه با هیات رئیسه فراکسیون تشکیل شده و دنبال این هستیم تا جلسات بعدی را هماهنگ کنیم تا منجر به این شود تا در این وقت باقیمانده از دوره دهم مجلس طرح‌هایی برای کمک به نظام اداری داشته باشیم.
رئیس فراکسیون اصلاح نظام اداری با بیان اینکه بخشی از مشکلات اقتصادی به نظام دیوانی و اداری برمی‌گردد، تصریح کرد: چنانچه نظام اداری اصلاح شود، طبیعتا بخشی از مشکلات اقتصادی نیز برطرف می‌شود به عنوان مثال اگر کسی بخواهد مجوز ساخت بگیرد باید ۲ سال دوندگی کند و یا در بسیاری از کارهای اقتصادی مشکل داریم که بخشی از همه این مشکلات به همین نظام اداری برمی‌گردد. نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نظام اداری باید چابک‌تر و فعال‌تر باشد و افرادی که در آنجا مشغول به کار می‌شوند باید شایستگی لازم را داشته باشند چراکه استخدام‌ها نیز معمولا رابطه‌ای است و این اصلا درست نیست و موجب بی اعتمادی مردم می شود. این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: چنانچه استخدام‌ها بر اساس شایسته سالاری باشد مردم نیز به مسئولان اعتماد می‌کنند و هدف فراکسیون اصلاح نظام اداری این است که به بحث چگونگی انتصاب مدیران نیز وارد شود .

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین