فرمانده نیروی انتظامی اهواز : دست پلیس در مقابله با هنجارشکنان نمی‌لرزد

فرمانده نيروي انتظامی اهواز : دست پلیس در مقابله با هنجارشکنان نمی‌لرزد

فرمانده انتظامی اهواز با بیان اینکه دست پلیس در مقابله با هنجارشکنان نمی‌لرزد، گفت: امروز پلیس اهواز یکی از جسورترین پلیس‌های کشور است؛ آمار تلفات مجرمین به ضرب گلوله پلیس، دلیل مبرهنی بر این ادعا است و در مواقع ضروری برابر قانون به کارگیری سلاح، از سلاح استفاده کرده‌ایم و می‌کنیم.
به گزارش ایسنا، سرهنگ محسن دالوند در آیین تجلیل از اصحاب رسانه در حوزه نیروی انتظامی خوزستان که در اهواز برگزار شد، با بیان اینکه خبرنگاران در تامین امنیت پایدار به پلیس کمک می‌کنند، اظهار کرد: با توجه به تهدیدات دشمنان کوردل، تمام تلاش آنها بر پایه این است که از هر فرصتی سوءاستفاده کنند و وضعیت کشورمان را وضعیت امنیتی نشان دهند، در صورتی که این مساله خلاف واقعیت است.
وی افزود: در حالی که در کشورهای آمریکایی مشاهده می‌کنیم یک نوجوان با اسلحه در یک مدرسه چند نفر را به قتل می‌رساند اما در ایران در اوج اقتدار یک زن بدون کوچکترین ناامنی می‌تواند با خودرو شخصی از شهری به شهر دیگر مسافرت کند.
سرهنگ دالوند بیان کرد: همیشه جرایم وجود داشته و دارد؛ اما در برخی نقاط، جرایم کش‌دار و در برخی نقاط، طبیعی بوده است. نمی‌گوییم در اهواز جرایم رخ نمی‌دهد اما همه تلاش نیروی انتظامی تامین امنیت پایدار است.
فرمانده انتظامی اهواز گفت: پلیس امروز پلیس مردمی، اسلامی و ولایت‌محور است و رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع حرف اول را می‌زند. ما قبل از اینکه پلیس باشیم خود را جزئی از مردم می‌دانیم و بعد این لباس مقدس شهادت را بر تن می‌کنیم.
رئیس پلیس اهواز بیان کرد: چهره مهربان پلیس مربوط به شهروندان یا افرادی است که به آنها ظلم شده اما چهره مقتدر برای افراد هنجارشکن است و با تمام قدرت در مقابل چنین افرادی می‌ایستیم. در این راستا جاذبه در حد اعلاء و دافعه در حد ضرورت، شعار پلیس است.
وی با اشاره به تاثیر انتشار اخبار صحیح از طریق فضای خبری رسمی، عنوان کرد: زمانی که در فضای مجازی وضعیت اخبار را مشاهده می‌کنیم، فضا مانند قلب ملتهبی است اما با انتشار اخبار صحیح و عملکرد خوب خبرنگاران این ضربان به حالت عادی برمی‌گردد. این وضعیت باعث می‌شود پلیس راحت‌تر به وظایف خود عمل کند. در چنین شرایطی خبرنگاران نیمی از فشار وارد شده بر دوش نیروی انتظامی را سبک‌تر می‌کنند.
فرمانده انتظامی اهواز با بیان اینکه مشارکت عمومی در انجام وظایف پلیس مهم و مورد نیاز است، گفت: تامین امنیت تنها مختص نیروی انتظامی نیست بلکه در این زمینه ۱۴ ارگان دولتی دخیل هستند. قوه قضاییه و نیروی انتظامی دو ارگان از این ۱۴ ارگان دولتی هستند.
وظایف ۱۲ دستگاه دیگر مشخص است اما مجهول مانده است که برابر با مصوبات وزارت کشور، این ۱۲ دستگاه نیز باید در تامین نظم و امنیت پای کار بیایند.
سرهنگ دالوند گفت: اکنون تامین نظم و امنیت تنها از نیروی انتظامی مطالبه می‌شود. ما از مطالبه‌گری بیم و هراسی نداریم اما اگر از دیگر سازمان‌ها نیز مطالبه‌گری شود قطعا می‌توانیم وظایف‌مان را بهتر انجام ‌دهیم.
وی با بیان اینکه در بحث وقوع جرایم، مشارکت مردم حرف اول را می‌زند، عنوان کرد: چند نوع پیشگیری داریم که پیشگیری کیفری یکی از آنها است و نوع برخورد قوه قضاییه با مجرمین را شامل می‌شود. در این زمینه برخوردهای خوبی از سوی دادستانی خوزستان در حال انجام است و حتی چندین شعبه ویژه جهت تسریع در پرونده‌های کیفری تشکیل داده‌اند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین