نماینده مجلس : نظام معلمان حمایتی یک برده‌داری نوین است

نماینده مجلس :  نظام معلمان حمایتی یک برده‌داری نوین است

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس ضمن تشریح وضعیت معلمان حمایتی گفت: معلمان حمایتی به مکان‌هایی فرستاده می‌شوند، به دو پایه درس می‌دهند و حق اعتراض ندارند. آنها فقط ۸۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرند.
به گزارش ایسنا، محمدرضا صباغیان بافقی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به وضعیت فرهنگیان اظهار کرد: فرهنگیان وضعیت نابسامانی دارند. بعضی از آنها دو پایه درس می‌دهند. به مکان‌ها دور فرستاده می‌شوند اما تنها ۸۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرند. این معلمان حق اعتراض ندارند. از وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش می‌خواهم که به این موضوع رسیدگی کند. نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس افزود: روز گذشته چند معلم جلوی مجلس جمع شده بودند. معلمی حمایتی از استان یزد می‌گفت:« دفعه قبل که به خاطر حقوقم اعتراض کردم، مرا اخراج کردند.» اگر یک معلم حمایتی باردار شود، باید تعهد دهد که ۸ – ۹ ماه حقوقش را به فرد جایگزین بدهد. نظام معلمان حمایتی ارباب – رعیتی شده است.
صباغیان ضمن قرائت بخشی از قرارداد معلمان حمایتی، وضعیت این دسته از معلمان را برابر با «برده‌داری نوین» دانست و اظهار داشت: این معلمان در قراردادهایشان متعهد می‌شوند که «اینجانب نسبت به پرداخت این اضافه بیمه و عدم پرداخت حقوق کامل در مدرسه مذکور هیچ گونه ادعا، اعتراض و شکایتی نداشته ندارم.»
وی همچنین خطاب به وزیر صمت گفت: اگر فرزند یا نوه‌ی مدرسه‌ای دارید، فردا با او به بازار لوازم التحریر بروید و ببینید که قیمت‌ها سر به فلک کشیده است. نماینده مردم مهریز در مجلس در مورد جریمه دیرکرد بانک‌ها گفت: بنیان بسیاری از خانواده‌ها، کارخانه‌ها،‌ واحدهایی تولیدی شکسته شده است و این سود و جریمه دیرکرد حرام است اما متاسفانه گرفته می‌شود. تقاضای من از شورای نگهبان این است که به طرح مجلس در مورد بخشیدن سود مرکب توجه کند. این طرح شاید مقدمه‌ای برای حذف ربا در کشور باشد. وی با اشاره به وضعیت شوراهای کارگری گفت: اگر کارگری توسط شورای‌های کارگری در معادن، کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی از حق خودش دفاع کند، اخراج می‌شود. در حوزه انتخابیه موردی می‌شناسم که از حقش دفاع کرده و کارفرما به او گفته که از فردا نیا. او هیچ پشتوانه‌ای ندارد. من از وزیر کار می‌خواهم که به این موضوع ورود کند. متاسفانه در استان یزد حقوق کارگران از بین رفته است. نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس در پایان مصرف محصولات در منطقه را اقدام مثبتی دانست و گفت: این دستور آقای جهانگیری دستور خوبی است. در حوزه انتخابیه ما یک کارخانه سنگ آهن داریم. ۶ هزار نفر در آنجا کار می‌کنند. این کارخانه به جای اینکه سنگ آهن تولید کند، محصولات دیگری تولید می‌کند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین