مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان : تعمیر مدارس سیل‌زده تا ۲۰ شهریور به اتمام می‌رسد

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان : تعمیر مدارس سیل‌زده  تا 20 شهریور به اتمام می‌رسد

علی قربانی اظهار کرد: بر اثر سیلی که در فروردین‌ماه در استان رخ داد، حدود ۱۱۳ مدرسه استان دچار آبگرفتگی شدند و در مجموع بعد از برآوردها مشخص شد ۳۵ مدرسه در مناطق سیل‌زده باید احداث شوند و همچنین ۷۸ مدرسه نیاز به تعمیر دارند.
وی افزود: بلافاصله بعد از اینکه سطح آب پایین آمد، کار تعمیر مدارس را آغاز کردیم. این پروژه‌ها در حال حاضر آغاز شده‌اند و با تلاش‌های انجام شده تا ۲۰ شهریورماه مدارس و کلاس‌هایی که به تعمیرات نیاز داشتند، آماده می‌شوند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: عمده مدارسِ احداثی دو تا سه کلاسه نیز تا ۱۵ مهرماه تحویل داده می‌شوند و حداکثر تاریخ تحویل این مدارس احداثی ممکن است تا اول آبان به طول بیانجامد. ۶ مدرسه شش‌کلاسه نیز داریم که باید در مناطق سیل‌زده احداث شوند که براساس برنامه‌ریزی انجام شده، این مدارس نیز تا ۱۰ آذر تحویل داده می‌شوند.
قربانی با اشاره به اینکه در مجموع ۱۱۳ مدرسه در سیل خوزستان آسیب دیدند، تصریح کرد: البته پروژه‌هایی که ما در حال حاضر روی آن‌ها کار می‌کنیم بیش از این‌ها است. وقتی خیرین برای بازسازی مدارس سیل‌زده استان وارد کار شدند، ما به آن‌ها پیشنهاد دادیم مدارس جدیدی را نیز احداث کنند.
وی ادامه داد: در برخی از این مناطق آب هم نیامده بود اما دانش‌آموزان به این مدارس نیاز داشتند، به این ترتیب علاوه بر مدارس آسیب دیده از سیل، ۴۰ مدرسه جدید نیز در قالب ۱۶۰ کلاس درس در مناطق مختلف استان ساخته می‌شوند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان افزود: در خصوص بازسازی ۳۵ مدرسه آسیب دیده از سیل در استان، خیرین ۸۰ میلیارد تومان به ما کمک کردند. همچنین خیرین در ساخت ۴۰ مدرسه جدیدی که قرار است ساخته شود، حدود ۴۰ میلیارد تومان کمک کرده‌اند.

درباره نویسنده

7475مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین