پیرامون دخالت برخی از اعضای شورا در انتصابات ؛ شهردار اهواز به‌زودی افشاگری می‌کند

پيرامون دخالت برخي از اعضاي شورا در انتصابات ؛ شهردار اهواز به‌زودي افشاگري مي‌كند

نودمین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز با دستور کار طرح سؤال از شهردار اهواز با حضور شهردار اهواز برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، موسی شاعری شهردار اهواز در این جلسه ضمن اشاره به این‌که وظیفه شورای شهر نظارت بر عملکرد مدیریت شهری است، اظهار کرد: شهرداری نیازمند انضباط مالی و توجه ویژه به حوزه درآمد است اما این روزها اصلی‌ترین مشکل به شهرداری اهواز و دیگر شهرها با آن دست‌به‌گریبان هستند مشکلات مالی است و در شرایطی که منابع مالی مناسب وجود نداشته باشد اقدامات مؤثری نمی‌توان انجام داد. وی افزود: تمرکز اصلی شهرداری بر بهبود منابع مالی است که شهرداری اهواز در ۴ ماه گذشته نسبت ۵ ماه اول سال ۹۷ شاهد رشد ۳۶ درصدی در منابع مالی است که مناطق هشتگانه رشد ۱۴ درصدی و شهرداری مرکزی رشد ۷۲ درصدی را داشته است.
* انجام طرح‌های ضربتی در شهرداری اهواز
شاعری با اشاره به برخی طرح‌های ضربتی در شهرداری اهواز، عنوان کرد: پاکسازی سواحل کارون از بقایای سیل و طرح آسفالت شهر اهواز که هم‌اکنون در محدوده کیانشهر است از جمله طرح‌های ضربتی آغاز شده در شهر اهواز است.
وی گفت: طی مذاکراتی با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا ۳ پروژه تقاطع میدان جمهوری میدان دانشگاه و مجموعه ورزشی ملی راه تعریف شده است که اکنون در مرحله طراحی هستند و مجموعه ورزشی ملی را به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود. شهردار اهواز با اشاره به آغاز به کار همزمان ۳ فاز تقاطع شهید کجباف، اظهار کرد: قطعات این پل در کارگاه ساخته می‌شود که تاکنون ۷۰ قطعه آن ساخته شده است، مقداری از برنامه عقب هستیم اما تلاش می‌کنیم که سر موقع انجام شود.
وی افزود: تقاطع غیرهمسطح کیانشهر در روزهای گذشته کلنگ زنی شد و عملیات اجرای آن شروع شد است این قول را می‌دهم که در زمان کمتر از قرارداد به بهره‌برداری برسد.
* توافق ۲۸۰ میلیارد تومانی با استانداری
شاعری عنوان کرد: در توافقی در روزهای آینده با استانداری خوزستان ۲۸۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی تعریف خواهد شد که ۱۴۰ میلیارد آن توسط دولت و ۱۴۰ میلیارد تومان توسط شهرداری تقبل می‌شود که می‌تواند تأثیر خوبی در توسعه شهر اهواز داشته باشد.
وی افزود: بورس توافق شد که ۵۰۰ میلیون تومان اوراق اجاره منتشر شود و حسابرسی سال‌های ۹۶ و ۹۷ شهرداری نیز آغاز شده است.
شهردار اهواز درخصوص ثبات در مدیریت شهری، عنوان کرد: هر سیستمی برای حرکت به سمت جلو نیازمند هوای تازه و نگاه نو است و برای موفقیت باید تیمی سرکار باشد که کار گروهی خوب و هماهنگ داشته باشد و طبیعی است در چنین شرایطی برخی افراد ممکن است جابه‌جا و یا تغییر کنند.
وی گفت: شهرداری مشابه دو امدادی است و افراد مختلف بر اساس سلایق خودکار انجام می‌دهند و تحویل نفر بعدی می‌دهند و هیچ‌چیزی برای این دوره و دوره‌های قبل باقی نمی‌ماند و تنها هدف خدمت به مردم است.
* برخی نکات مطرح شده افترا و خلاف واقع است
شاعری در پاسخ به صحبت‌های فلسفی درخصوص اتهام به مسئول دفتر شهردار اهواز، گفت: مسئول دفتر شهردار اهواز در سازمان آب و برق آموزش مسائل حقوقی را می‌دهد و ادعای مطرح شده از سوی عضو شورای شهر پیرامون آموزش نکاح توسط مسئول دفتر شهردار خلاف واقع است.
وی در پاسخ به صحبت‌های حیدری، گفت: برخی نکات مطرح شده از سوی این عضو شورای شهر افترا و خلاف واقع است، من سه ماه است که شهردار اهواز هستم درحالی‌که آقای حیدری به‌عنوان نماینده مردم دو دوره عضو شورای شهر بوده که باید در خصوص وضعیت فعلی شهر اهواز باید پاسخگو شهروندان باشد.
وی افزود: در مدیریت یک سازمان نباید یک فرد خاص فقط مدیریت را بر عهده داشته باشد، اگر لازم ببینم در جلسه‌ای اصرار برخی اعضای شورای شهر بر روی انتصابات را بیان می‌کنم و مردم شاهد و ناظر هستند و معنی تذکر بعد از یک ماه و نیم را می‌دانند.
موسی شاعری شهرداری اهواز در پاسخ به سؤال جمع‌آوری کارگاه ساختمانی در پیاده‌روها و سواره‌روها، اظهار کرد: در خصوص آن دسته از ساخت‌وسازهایی که در کاربری مختلط اقدام به ساخت‌وساز می‌نمایند با توجه به نوع ساخت صد در صد به‌صورت پر انجام می‌شود و همچنین و ستون گذاری و اجرای سازه ملک و تعبیه واحدهای تجاری در ملک امکان تخلیه مسئله مکان‌یابی کانکس نگهبانی تا قبل از اجرای سقف اول وجود ندارد.
وی افزود: مطابق سایر کلان‌شهرها بعد از احداث سقف اول نسبت به مصالح و یا نخاله‌ها به داخل ملک اقدام گردد، کانکس نگهبانی نیز به داخل محدوده ملک منتقل شود در غیر این صورت باید از املاک هم‌جوار تحت عنوان اجاره به‌منظور دپو مصالح استفاده شود.
* اقدامات نیروهای پیشگیری از تخلفات شهری اهواز
علیرضا عالیپور معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در پاسخ به سؤال جمع‌آوری دست‌فروشان و ماشین‌های دوره‌گرد و میوه‌فروش در معابر در این جلسه، اظهار کرد: موضوع سد معبر چه از طریق بساط گستران و چه از طریق وانت‌بارها ارتباط مستقیم با اقتصاد عمومی کشور دارد در چنین شرایطی اداره پیشگیری و مقابله با تخلفات شهری در راستای جمع‌آوری آن‌ها در معابر پس از اخذ دستورات قضایی و در معیت نیروی انتظامی و یگان امداد در سطح مناطق هشتگانه شهرداری به‌صورت مستمر طرح‌ها و عملیات جمع‌آوری را اجرا می‌کند اما نیروهای پیشگیری از تخلفات شهری در حین انجام‌وظیفه مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند.
وی افزود: توقیف بیش از ۴۰ دستگاه وانت‌بار و موتور سه‌چرخ عرضه‌کننده میوه و تره‌بار و انتقال آن‌ها به پارکینگ، پاک‌سازی کامل دست‌فروشان خیابان سلمان فارسی، جمع‌آوری بیش از ۲۵۰ مورد تابلوهای سیار اتوبان آیت‌ا… بهبهانی، جمع‌آوری کامل میوه‌فروشان خیابان شریعتی جنب مسجد انصار، جمع‌آوری چادر فروشان خیابان شریعتی تا پل سیاه، جمع‌آوری کامل ماهی‌فروشان خیابان آخراسفالت و پاکسازی و جمع‌آوری حدود ۵۰ درصد دست‌فروشان و وانت‌بارهای واقع در خیابان کارگر شرقی گلستان از جمله اقدامات انجام شده است.
* زنده‌گیری و عقیم‌سازی ۲۱۰ قلاده سگ
محمد مالی معاون فناوری و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز در این جلسه در پاسخ به سؤال جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در سطح شهر، اظهار کرد: بر اساس بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها تنها دفع حیوانات بلاصاحب و مضر با اعلام مؤسسات بهداشتی بر عهده شهرداری‌ها است و با توجه به عدم انجام تعهدات اعضای کارگروه ویژه و لزوم تلاش برای حفظ سلامت و بهداشت عمومی، شهرداری اهواز در یک سال گذشته بر اساس هماهنگی صورت گرفته اقدام به طراحی و احداث نخستین مرکز کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب در جنوب و غرب کشور در منطقه صفیره کرد.
وی افزود: این مرکز به مساحت ۷ هزار مترمربع با مبلغ ۷ میلیارد ریال ساخته شد که شامل اتاق‌های عمل، ریکاوری، معاینه، قرنطینه، داروخانه، یوتانایز و سالن‌های پیش و بعد از دوران نقاهت، حمام کنه و محوطه بازی در فضای مناسب است. مالی با اشاره به اتمام ساخت این مرکز در ۲۰ اردیبهشت، عنوان کرد: از ابتدای مردادماه تاکنون حدود ۲۱۰ قلاده سگ توسط این مجموعه زندگی از عقیم‌سازی و نهایتاً با الصاق مشخصات رهاسازی شد که با اولویت سگ‌های ماده انجام شده است. وی گفت: در حال حاضر برخی تخمین‌ها در حدود ۴ تا ۶ هزار قلاده سگ در سطح شهر اهواز تردد دارند که بی‌‌تردید اختصاص بودجه ویژه و هم‌افزایی سایر دستگاه متولی نظیر استانداری، محیط‌زیست، دامپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی، مراکز بهداشت و سازمان‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی بر سرعت این فعالیت خواهد افزود.
* پلمپ ۱۳۵ انبار ضایعاتی در اهواز
محمدرضا قنواتی رئیس سازمان پسماند شهرداری اهواز در این جلسه در پاسخ به سؤال جمع‌آوری زباله‌گردها در سطح شهر، اظهار کرد: بر اساس آنالیز فیزیکی صورت گرفته از پسماند خانگی شهر اهواز مشخص شد که ۷۰ درصد حجم زباله مواد آلی و ۳۰ درصد مواد خشک است که راهبرد شهرداری اهواز جهت ساماندهی محل دفن صفیره کاهش دفن است و برای اجرایی شدن این راهبرد باید اقدامات لازم برای تبدیل ۷۰ درصد مواد آلی به کود کمپوست صورت گیرد.
وی افزود: اجرای طرح تفکیک مستلزم رعایت فرآیندهای قانونی و حقوقی است، بنابراین مزایده قانون در این خصوص برگزار و نهایتاً دو پیمانکار برای اجرای طرح تعیین شدند که از همان تاریخ فعالیت‌های ویژه‌ای در حال اقدام است.
رئیس سازمان پسماند شهرداری اهواز عنوان کرد: گام نخست اجرایی شدن طرح، شناسایی ۱۳۵ انبار ضایعاتی، پلمپ و دستور قضایی و اخذ تعهد لازم از این انبارها بود که شناسایی و ساماندهی زباله گردها نیز در دستور کار قرار دارد.
وی گفت: پس از ساماندهی زباله گردها طرح وارد عملیات اجرایی و آزمایشی به مدت ۹۰ روز خواهد شد و پس‌ازآن زباله‌گیری تقاضامحور از درب منازل مسکونی، مراکز اداری و صنفی صورت می‌گیرد.

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین