رییس انجمن خوشنویسان استان : خوزستان قدر شعرای مطرح و بین المللی خود را بداند

رییس انجمن خوشنویسان استان : خوزستان قدر شعرای مطرح و بین المللی خود را بداند

رییس انجمن خوشنویسان خوزستان گفت: مردم این استان به ویژه متولیان فرهنگ و هنر باید بیش از این قدر شعرای مطرح و بین المللی خود همچون قیصر امین‌پور را بداند.
رضا زدوار در حاشیه برپایی نمایشگاه خوشنویسی استانی در شهرستان گتوند اظهار داشت: خوزستان باید بیش از این قدر شعرای مطرح، ملی بلکه بین المللی خود از جمله قیصر را بداند تا فرزندان ما و نسلی که در حال رشد هستند این شعرا و هنرمندان را بیش از پیش بشناسند و بتوانند رهروی خوب برای این شعرا و هنرمندان باشند. وی ادامه داد: متاسفانه هر سال متولیان فرهنگ و هنر استان خوزستان در این خصوص کم لطفی می‌کنند و با حضور نیافتن در این مراسم حمایت خود را از شعر و شاعری استان انجام نمی دهند.
رییس انجمن خوشنویسان استان خوزستان ادامه داد: بیشتر اوقات نمایشگاه های خوشنویسی و یا دیگر برنامههای فرهنگی به شکل ذوقی و یک حرکتی خودجوش برگزار می شوند، که جای گله دارد. وی ادامه داد: اگر قدر هنرمندان بزرگ را در رشته های مختلف ندانیم نسل آینده به متولیان هنر نگاه می کنند و با خود می گویند که این شاعران و هنرمندان بزرگ که زحمات زیادی کشیدند اما به خوبی حق آنها را ادا نکردند به همین دلیل دچار بی انگیزگی میشوند و برعکس آن اگر بزرگداشتها برای هنرمندان استان برگزار شود باعث ایجاد انگیزه برای افراد می شود.
این خوشنویس انجمن خوشنویسان ایران گفت: قیصر امین پور گوهری بسیار بزرگ و گنجینه ای سرشار در شعر و ادبیات استان خوزستان بود، که شاید دست یافتن و یا رسیدن به همچون فرزندی در شعر و ادبیات برای خوزستان سالیان سال طول بکشد.
زدوار افزود:خوزستان استعداد های زیادی در عرصه های مختلف دارد، ولی در شعر اگر بخواهیم سرآمد شعرای این سال ها و ایامی که گذشت را معرفی کنیم بی شک قیصر امین پور هم قیصر شعر خوزستان و هم به عنوان شاعر ملی، قیصر شعر ایران است.
وی ادامه داد: شعرهای قیصر در قالبهای مختلف شعری زبانزد عام و خاص هستند، بسیاری از هنرمندان در رشتههای مختلف تجسمی از جمله خوشنویسی عاشق شعرها و محتوای شعرهای قیصر هستند و تصاویری از این شعرها می گیرند و تابلو می سازند.
رییس انجمن خوشنویسان استان خوزستان گفت: هر ساله افتخار برپایی نمایشگاه خوشنویسی در سالگرد درگذشت قیصر امین پور در زادگاهش شهرستان گتوند را داریم که امسال نیز در کنار شاعران سراسر کشور به عنوان دوازدهمین سال با حضور یادگار خیام از اعضای شورای انجمن خوشنویسان ایران برپا شد.
به مناسبت دوازدهمین سالروز درگذشت قیصر امین پور شاعر معاصر نمایشگاه خوشنویسی با عنوان “در مسیر باد” روز پنجشنبه با حضور فرماندار، امام جمعه گتوند و جمعی از استادان خوشنویسی کشوری و استانی از جمله یادگار خیام و رضا زدوار و جمعی از مسوولان شهرستان در تالار همایش های قیصر امین پور گتوند افتتاح شد.
۷۰ اثر خوشنویسی در قالب مختلف شکسته نستعلیق، نستعلیق، خطوط از اشعار قیصرامین پور شاعر پرآوازه ایرانی به مناسبت دوازدهمین سالگرد قیصر در نمایشگاهی با عنوان “در مسیر باد” در تالار همایش های زادگاهش شهرستان گتوند برای علاقمندان به نمایش گذاشته شد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین