مدیرکل تنظیم مقررات رادیویی جنوب غرب : جمع‌آوری دکل‌ها از مدارس پوشش شبکه را با مشکل مواجه می‌کند!

مدیرکل تنظیم مقررات رادیویی جنوب غرب : جمع‌آوری دکل‌ها از مدارس پوشش شبكه را با مشكل مواجه مي‌كند!

به گزارش تسنیم، علیرضا ملکی‌جهان در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه تخصصی کامپیوتر، فناوری اطلاعات، ارتباطات و دولت الکترونیک در استان خوزستان اظهار داشت: وظیفه ما علاوه بر پایش بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات ، اعمال مقررات و نظارت های کیفی و کمی بر سرویس های اپراتورها و حفاظت از مشترکین و رسیدگی به شکایات را نیز شامل می شود.
وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه کیفیت سرویس اینترنت مشترکان خانگی در استان خوزستان، ادامه داد: راه‌اندازی این سامانه سبب می‌شود مشترکین بتوانند نقاط ضعف پوشش را در شهر به اطلاع ما برسانند.
مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب ادامه داد: رگولاتور به عنوان ناظر برکیفیت سرویس اپراتورها بیش از ۱۲ هزار کیلومتر درایو تست را در زمینه بررسی پوشش جاده‌های اصلی و مواصلاتی انجام داده است که در این خصوص در برخی نقاط با مشکل عدم پوشش مناسب مواجه می باشند که بعضاً به سبب عدم زیرساخت‌های شبکه اصلی برق و یا جاده های دسترسی در نقاط صعب العبور این اتفاق روی می‌دهد.
ملکی جهان افزود: همچنین در برخی نقاط مواجه با سرقت تجهیزات ارتباطی اپراتورها هستیم که ممکن است تهیه مجدد آنها برای اپراتورها بسیار مشکل باشد و خطوط ارتباطی مناطق را با اختلال مواجه نماید.
مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب کشور گفت: بیش از ۶۵۰۰ ایستگاه موبایل BTS وجود دارد و ضریب نفوذ پوشش جاده ای بیش از ۸۵ درصد و پوشش شهری ۹۷٫۵ درصد و پوشش روستایی بیش از ۷۰ درصد است.
وی اظهار داشت: کمتر از ۳۰۰ کیلومتر در ۱۲ هزار کیلومتر درایو تست جاده‌های استان خوزستان فاقد پوشش مناسب ارتباطی هستند که اپراتورها تا کمتر ۶ ماه آینده موظف به رفع آنها می باشند.
ملکی جهان با اشاره به این‌که از نظر درصد پوشش در سطح استان‌های نخست کشور قرار داریم، ادامه داد: از نظر تجهیزات ارتباطات ، تکنولوژی و ضریب دسترسی در استان خوزستان مشکلی وجود ندارد.
وی درباره جابه‌جایی دکل‌های مخابراتی در مدارس، ادامه داد: دکل های BTS در مجاورت مدارس به سبب اظهارات غیر کارشناسی موجب تشویش اذهان عمومی مردم شده که در این خصوص سازمان انرژی اتمی ایران براساس اندازه گیری های مستمر سطح تشعشع دکلهای BTS که براساس شاخص های استاندارد های ملی و بین المللی انجام می شود پس از بررسی و تحلیل نتایج آنها را به دستگاهای ذیربط اعلام می دارد که تا کنون هیچگونه مورد مثبتی گزارش نگرده است و این اداره کل نیز به عنوان رگولاتوری بخش حاکمیتی در حوزه ICT بصورت شفاف و بی طرف بصورت دوره ای نقاط مختلف شهری را براساس استانداردهای ITU مورد پایش و اندازه گیری سطح تشعشع قرار داده و جهت تجزیه و تحلیل در اختیار سازمان انرژی اتمی قرار می دهد.
مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب با اشاره به این‌که برنامه‌ای برای جمع‌آوری دکل‌ها از میان مدارس استان وجود ندارد، ادامه داد: جابجایی دکل‌ها مشکل عدم پوشش را ایجاد می‌کند.
وی با بیان این‌که از طریق سامانه ۱۹۵ می‌توان شکایت‌ها و گزارش‌ها برای نقاط کور و عدم دسترسی‌ها ارائه داد تا رسیدگی شود، ادامه داد: جابه‌جایی سیم کارت‌های مشترکان برای رفاه مردم در نظر گرفته شده و هر مشترک می‌تواند بنا به سلیقه خود نسبت به جابه‌جایی اپراتور خود اقدام کنند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
ملکی جهان با اشاره به ورود به بحث کیفیت سرویس ارتباطات در مرزهای خوزستان برای اربعین حسینی (ع) امسال از اردیبهشت‌ماه، گفت: امسال مشکلی از سوی اپراتورها در پایانه‌های مرزی وجود نداشت و اپراتورها با نصب سیستم‌های سیار خود مشکلات سال‌های گذشته را رفع کردند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین