مدیرکل تأمین اجتماعی خوزستان : بیمه شدگان با ۱۰ سال سابقه کار بازنشسته می شوند

مدیرکل تأمین اجتماعی خوزستان : بیمه شدگان با 10 سال  سابقه كار بازنشسته مي شوند

به گزارش روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی استان خوزستان، سید محمد مرعشی مدیر کل تأمین اجتماعی استان خوزستان با تأکید براینکه رویکرد اصلی و تبیین شده سازمان تأمین اجتماعی حمایت از بیمه شدگان است درباره بازنشستگی با ۱۰ سال سابقه در تأمین اجتماعی گفت : مردان با ۶۰ سال سن و زنان با ۵۵ سال سن در صورت برخورداری از ۱۰ سال سابقه بیمه پردازی می توانند با ۱۰ روز حقوق بازنشسته شوند.
مدیر کل تأمین اجتماعی استان خوزستان ادامه داد : اگر فردی با بهره مندی از شرایط سنی زیر ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد می تواند کسری سابقه خود را تا ۱۰ سال بخرد ، امّا شکل بهتر آن است که افراد بیمه پردازی خود را ادامه دهند تا با حقوق مناسب تری بازنشسته شده و مستمری بهتری داشته باشند. یادآور می شود آن دسته از بیمه شدگان که دارای حداقل ۶۰ سال سن تمام برای مردان و ۵۵ سال سن تمام برای زنان باشند در صورت دارا بودن حداقل ۲۰ سال سابقه می توانند از مستمری بیمه تأمین اجتماعی بهره مند گردند.
مرعشی افزود : بر اساس ماده ۷۸ قانون تأمین اجتماعی کارفرما می تواند بازنشستگی بیمه شدگانی که حداقل ۵ سال پس از رسیدن به سن بازنشستگی مقرر در این قانون بکار خود ادامه داده اند را نیز از سازمان تقاضا نماید. وی تصریح کرد : بر این اساس کارفرما می تواند بازنشستگی بیمه شده مرد را با ۶۵ سال سن و زن را با ۶۰ سال سن از سازمان تأمین اجتماعی تقاضا کند آن هم به شرط داشتن سابقه مورد نظر، از اینرو اشخاصی که ۳۰ سال تمام کار کرده اند در صورتی که سن مردان به ۵۰ سال و سن زنان به ۴۵ سال تمام برسد می توانند تقاضای بازنشستگی کنند. مستمری اینگونه از بیمه شدگان براساس ۳۰ سال سابقه محاسبه و پرداخت خواهد شد در این حالت به طور کلی درخواست بازنشستگی تنها از طریق فرد بیمه شده و احراز شرایط بازنشستگی از طرف سازمان قابل پذیرش خواهد بود.

درباره نویسنده

7475مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین