فرماندار ‌اهواز : اجازه مهندسی شدن انتخابات را نمی دهیم

فرماندار ‌اهواز : اجازه مهندسي شدن انتخابات را نمي دهيم

جمال عالمی‌نیسی فرماندار کلانشهر اهواز در نشست خبری با اشاره به آغاز فرآیند انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انتخابات مجلس شورای اسلامی با توجه به جایگاه مهم و خطیر قانون‌گذاری در کشور از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است.
وی با اشاره به برگزاری مانور آمادگی برای ثبت نام از نامزدها افزود: هفته پیش مانور ثبت نام و اجرای انتخابات در سراسر کشور برگزار و وضعیت سامانه و چگونگی ثبت نام داوطلبان بررسی و ایرادهای سامانه مورد شناسایی قرار گرفت.
فرماندار کلانشهر اهواز بیان داشت: ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از دهم آذرماه به مدت یک هفته تا ۱۶ آذرماه از ساعت ۸ صبح تا ۶ عصر ادامه دارد. نامزدهای احتمالی اهواز که شامل شهرستان اهواز و حمیدیه و کارون و باوی است با مراجعه به محل فرمانداری اهواز ثبت نام کنند.
* نامزدهای انتخاباتی ثبت نام خود را به روز آخر موکول نکنند
وی در پاسخ به برگزاری برخی تجمعات و حرکات نمایشی برخی نامزدها در موعد ثبت نام گفت: نامزدها ثبت نام خود را به روز آخر موکول نکنند. ۱۵ کاربر در فضای مناسب آماده ثبت نام است. همچنین تاکید شده فقط نامزد به محل فرمانداری اجازه ورود دارد. فضای مناسب برای استقرار اصحاب رسانه جهت پوشش اخبار در نظر گرفته شده است.
* اجازه عزل و نصب انتخاباتی را نخواهیم داد
این مقام مسئول در پاسخ به شائبه های عزل و نصب های انتخاباتی و ورود پول‌های کثیف به انتخابات تصریح کرد: انتخابات مهندسی شده نخواهیم داشت و انتخاباتی کاملاً شفاف و سالم برگزار می شود؛ وجود اراده قوی برای رعایت قانون‌مداری و امانت داری، از اصول اجرایی انتخابات در اهواز است. در فرمانداری اهواز تنها یک معاون برنامه ریزی که بازنشسته شده بود جابجا شد که برای جایگزینی ایشان از نیروهای داخل فرمانداری استفاده شد.
عالمی نیسی با اشاره به برنامه ریزی جهت تبلیغات مناسب و جلوگیری از چسباندن تصاویر این افراد در خیابان ها، بیان کرد: مذاکرات اولیه با شهرداری اهواز جهت پیش بینی محل خاص برای تبلیغات داوطلبان انتخابات مجلس را انجام داده ایم که اگر این کار انجام شود از بی‌نظمی‌ها جلوگیری خواهد شد.
* نصاب ۲۰ درصدی برای ورود به مجلس
وی با بیان اینکه در حال حاضر در حال آسیب شناسی انتخابات دوره قبل هستیم، عنوان کرد: در بحث تعرفه ها نیز در حال بازنگری شعب هستیم تا در شعب شلوغ، پیش بینی های لازم انجام شود. طبق قانون جدید فردی که ۲۰ درصد آرا صحیح را به دست بیاورد، می تواند به مجلس شورای اسلامی راه یابد.
فرماندار اهواز ادامه داد: بازنگری در بدنه فرمانداری اهواز انجام شده است تا مطمئن شویم انتخابات سالم برگزار می‌شود. بررسی به این گونه بوده که در تقسیم مسئولیت به افرادی که اعتماد بیشتری داریم، مسئولیت دهیم و همچنین افرادی که در گذشته تخلفاتی داشتند یا مورد شائبه بودند، بررسی شدند.در هیات اجرایی از افراد مورد اطمینان، مومن و متعهد استفاده شده است زیرا نظارت بر روند انتخابات بر عهده هیات اجرایی است.
عالمی نیسی بیان کرد: از مدیران ۲۹ منطقه اهواز، معاونین و مسئولین فناوری آن‌ها در مدیریت انتخابات کمک گرفته ایم تا رای مردم با امانت داری وارد صندوق های اخذ رای شود. یک نفر از فرمانداری و از هیات نظارت و همچنین هیات بازرسین، ناظرینی در شعب اخذ رای حضور خواهند داشت.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین