استاندار خوزستان : پایداری برق استان از متوسط کشوری عقب است

استاندار خوزستان : پایداری برق استان از متوسط کشوري عقب است

استاندار خوزستان با بیان اینکه حتما ساماندهی مدیریت بحران برای استان‌های بحران خیز لازم است، گفت: باید چارت سازمانی خود را متناسب با مقیاس بحران در استان‌های مختلف تنظیم کنیم.
غلامرضا شریعتی در آئین افتتاح و بهره‌برداری از کانکس سیار فرماندهی مدیریت بحران و تحویل ۱۸ دستگاه خودروی شستشوی چند منظوره معابر با حضور اسماعیل نجار، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: در این سال‌ها خوزستان درگیر مشکلات و مسائل مختلفی بوده است. از آتش‌سوزی در پتروشیمی در سال ۹۵ و ریزگردهای شدید همراه با بارش کم و خاموشی شبکه برق و پس از آن هم مشکلات ابرخشکسالی، سیل و زلزله که در سال‌های اخیر در خوزستان رخ داد.
استاندار خوزستان افزود: این مشکلات دولت را بر آن داشت که برای اصلاح زیرساخت‌های استان فکر جدی کند.
شریعتی یادآور شد: در جریان سیل ابتدای امسال و همچنین بحران‌های گذشته همه دستگاه‌ها برای کنترل و مدیریت این مشکلات وارد شدند و به لطف خداوند توانستیم بحران‌ها را کنترل و مدیریت کنیم.
استاندار خوزستان با بیان اینکه حتما ساماندهی مدیریت بحران برای استان‌های بحران خیز لازم است، اظهار داشت: باید چارت سازمانی خود را متناسب با مقیاس بحران در استان‌های مختلف تنظیم کنیم و چارت سازمانی باید سیال و عملیات محور باشد و متناسب با فعالیت باشد؛ چون ساختار واحد برای همه استان‌ها منجر به هدر رفت منابع و فرصت‌ها می شود.
وی ادامه داد: باید متناسب با فعالیت‌ها ساختار تعریف کنیم. اگر چنین باشد در پیشگیری و مدیریت حوادث می‌توانیم سریع‌تر و مؤثرتر عمل کنیم.
شریعتی عنوان کرد: در بخش‌های مختلف از جمله ریزگردها، برق و آب اقدامات خوبی در سطح استان صورت گرفته است از جمله اینکه حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار هکتار کانون‌های فوق حاد را مهار کردیم و با اقدامات امسال این رقم به ۹۰ هزار هکتار خواهد شد.
استاندار خوزستان اضافه کرد: پایداری سیستم برق نسبت به قبل افزایش چشمگیری داشته اما همچنان از متوسط کشور عقب است.
شریعتی تصریح کرد: بنا داریم ۱۰ هزار واحد بافت فرسوده در مسجدسلیمان را با کمک بلاعوض و وام‌های کم‌بهره نوسازی کنیم و موافقت‌های اولیه این مصوبه گرفته شده و امید می رود به تصویب نهایی دولت برسد.
وی گفت: باید کارها را به شکل مؤثر و پیگیر تداوم دهیم تا استان را در برابر بحران‌ها مقاوم و پایدار کنیم.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین