کم کاری مدیران در رفع آبگرفتگی ؛ شهرداری و آبفا روی زخم مردم نمک نپاشند

كم كاري مديران در رفع آبگرفتگی ؛ شهرداري و آبفا روي زخم مردم نمك نپاشند

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم بسیج همه امکانات جهت رفع آبگرفتگی‌های اهواز و کارون گفت: ۲۰ درصد کاری که در زمانی سیل انجام شد، اکنون مشاهده نشده است. اگر واقعا مانند سیل کار می‌شد، شاهد این مشکلات نبودیم. اکنون وضعیت حسابرسی نیست و باید کار شود و بعد شرایط اصلاح شود.
وی افزود: در پی اقدامات انجام شده و تعیین دستگاه‌های معین برای آبادان، وضعیت این شهر تقریبا در حال بهتر شدن است و شرایط به سمت نرمال تا عادی شدن پیش می‌رود.
* وضعیت اهواز و کارون تا ۱۲ ساعت آینده باید عادی شود
به گزارش ایسنا، استاندار خوزستان گفت: در خصوص اهواز و شهرستان کارون، در اهواز شرایط بهتر پیش رفته است، اگرچه هنوز وضعیت عادی نیست اما پایدار است و با اقداماتی که در حال انجام است به سمت عادی شدن پیش می‌رود.
شریعتی بیان کرد: ستاد معاونت امور عمرانی فرمانداری برای مدیریت شهر اهواز مشخص کرده که دستگاه‌های مختلف مانند سازمان آب و برق خوزستان، شرکت توسعه نیشکر، شهرداری و آبفا، در خدمت معاون عمرانی باشند تا کار، منطقه‌بندی شود و سریعا تا ۱۰ تا ۱۲ ساعت آینده، اهواز به حالت عادی برگردد.
وی بیان کرد: همچنین برای شهرستان کارون، ستاد دیگری با فرماندهی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران و عضویت مدیریت راه و شهرسازی، مدیرعامل توسعه نیشکر و برخی دیگر از دستگاه‌ها تشکیل شده و اعلام کردیم به دلیل اینکه وضعیت نرمال نیست، سریعا امکانات مورد نیاز را تهیه کنند و وضعیت را به حالت عادی برگرداند تا در ۱۰ ساعت آینده شرایط به حالت نرمال باشد.
استاندار خوزستان عنوان کرد: تمهیدات و تجهیزات لازم برای برگرداندن شرایط اهواز و کارون به حالت نرمال در حال تأمین است. حجم بارش‌ها بالا بوده و شرایط اراضی اهواز و کارون مسطح است و خروج آب از این دو شهرستان نیاز به پمپاژ زیادی دارد اما امیدواریم با این امکانات و دستگاه‌ها شرایط در ۱۰ تا ۱۲ ساعت آینده به وضعیت نسبتا عادی برگردانده شود.
شریعتی در پاسخ به این سوال که آیا برای رفع این مشکل، امکاناتی از خارج از استان مورد نیاز است یا خیر، گفت: تعدادی پمپ از سوی آب و فاضلاب کشور به خوزستان اعزام شده اما امکانات خوزستان زیاد است و اگر این امکانات بسیج شوند، شرایط مدیریت می‌شود.
وی با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی در خصوص این سامانه بارشی گفت: هفته پیش هواشناسی پیش‌بینی کرده بود که دو سامانه بارشی ضعیف وارد خوزستان می‌شوند اما با گذشت زمان اعلام کردند که بارندگی‌های زیادی در استان خواهیم داشت. بنابراین تقریبا پیش‌بینی هواشناسی خوب بوده اگرچه نزدیک به زمان وقوع بارش‌ها بود.
استاندار خوزستان با بیان اینکه اختلاف بین آبفا و شهرداری باید حل شود، گفت: شهرداری و آبفا نباید همدیگر را متهم کنند و در صورتی که این کار انجام دهند، با آنها برخورد می‌کنم. نباید این دو ارگان به این اختلاف‌ها دامن بزنند و به زخم مردم نمک بپاشند.
وی تصریح کرد: شهرداری اهواز عنوان می‌کند که برخی ایستگاه‌های پمپاژ خاموش می‌شوند اما شرکت آبفا بیان می‌کرد که مشکلی در این زمینه وجود ندارد. باید تکلیف این موضوع روشن شود. پس از این بارش‌ها و رفع مشکلات کنونی، تیمی را مامور خواهم کرد تا این موضوع را بررسی کنند و گزارش را ارائه دهند.
* شهرستان کارون در منگنه قرار گرفته است
استاندار خوزستان گفت: اکنون نقاط بحرانی ما کارون است و این شهرستان به طور جدی در منگنه قرار گرفته است. ما مشاهده کردیم که در سیل گذشته برخی دستگاه‌های متولی مجوز ساخت در کانال بحره را داده بودند که این منطقه را تخلیه کردیم. بنابراین برخی مشکلات به دلیل این است که در خشکسالی بودیم و مجوز ساخت و ساز در برخی مناطق داده شد یا در مقابل ساخت و سازها چشم بسته شد.
وی تصریح کرد: مدیران مصاحبه نکنند یا اگر مصاحبه می‌کنند، رعایت امر را داشته باشند و تشویشی ایجاد نکنند.

درباره نویسنده

7475مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین