بدلیل کمبود گاز ال پی جی ؛ عشایر برای گرم‌کردن خود به قطع درختان روی آورده‌اند

بدليل كمبود گاز ال پی جی ؛ عشاير براي گرم‌کردن خود  به قطع درختان روي آورده‌اند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول با انتقاد از تامین نشدن سوخت مناطق کوهستانی و عشایر این شهرستان گفت: یکهزار میلیارد ریال خسارت بدلیل تامین نشدن سوخت به مراتع و جنگل‌های دزفول وارد شده است.
علیرضا فتح‌الهی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چند وقتی است که گاز ال پی جی در شهرستان دزفول بسیار کمیاب شده که این موضوع عشایر و ساکنان مناطق سخت‌گذر را مجبور به قطع درختان و چوب‌سوزی کرده است. وی با بیان اینکه نفت مناطق عشایری نیز تامین نشده است، اظهارداشت: عشایر برای حمام، گرم‌کردن خود و پخت و پز نیاز به نفت یا گاز دارند که در صورت تامین نشدن، تخریب جنگل ادامه خواهد داشت.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول افزود: تامین نشدن سوخت موردنیاز مناطق سخت‌گذر پارسال افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال به جنگل‌های دزفول خسارت زده بود. وی گفت: ۶۶ آبگرمکن خورشیدی هر کدام با اعتباری حدود ۴۰ میلیون ریال طی امسال و سال گذشته با هدف جلوگیری از مصرف سوخت فسیلی، ارتقای بهداشت و محرومیت‌زدایی در مناطق روستایی شهرستان دزفول توزیع شده‌اند. به طور قطع عشایر درصورت نبود نفت یا گاز مجبور به چوب‌سوزی می‌شوند و در مواردی که نتوانند چوب خشک تهیه کنند اقدام به قطع درختان می‌کنند لذا انتظار بر این است که مسوولان برای جلوگیری از نابودی جنگل‌ها و مراتع، نفت و گاز مایع مناطق عشایری را تامین و از سرگردانی عشایر و روستائیان جلوگیری کنند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین