رئیس شورای شهر اصفهان : آمار مهاجرت از خوزستان بالا است!

رئيس شورای شهر اصفهان : آمار مهاجرت از خوزستان بالا است!

استاندار سابق خوزستان (در دوران اصلاحات) و رئیس فعلی شورای شهر اصفهان گفت: آمار بالای مهاجرت افراد نخبه از خوزستان، بزرگترین ضربه و خسارت را به استان وارد می کند.
به گزارش ایرنا فتح ا… معین در نشست مجمع جوانان نواندیش خوزستان در سرسرای کتابخانه مرکزی اهواز بیان کرد: خوزستان پر رونق ترین منطقه کشور بود و همه دوست داشتند به این استان سفر کنند، سطح رفاه بالا بود و مهاجرت از استان های دیگر به سمت آن بود، زندگی مدرن از خوزستان در کشور آغاز شد.
وی گفت: متاسفانه هشت سال جنگ تحمیلی خوزستان و بسیاری از استان های کشور را نابود کرد و کمبودهای های فراوان در استان مهاجرت نیروهای نخبه را افزایش داد که زمینه کار آفرینی و توسعه برای استان با خروج افراد نخبه و با مهارت محدود شد.
رئیس شورای شهر اصفهان در ادامه بیان کرد: فرهنگیان مهاجرت بسیار بالایی از استان دارند، دبیران با تجربه استان تلاش دارند که از خوزستان خارج شوند که امید است با ایجاد تشکل هایی که اعضای آن افراد نخبه و دانشگاهی هستند از خروج افراد کارآفرین و نخبه جلوگیری شود.
رئیس فعلی شورای شهر اصفهان گفت: دفاع سراسری مردم ایران در خوزستان از کشور در هشت سال جنگ تحمیلی باعث شده تا همواره مردم ایران نگران وضعیت خوزستان باشند و وابستگی به این سرزمین دارند.
وی با ابراز خرسندی از راه اندازی تشکل جوانان نواندیش در استان افزود: استفاده از نظرات افراد نخبه و تحصیل کرده می تواند به رونق و توسعه در استان بسیار کمک کند.
استاندار سابق خوزستان بیان کرد: قومیت های مختلفی در استان وجود دارد که اگر با یکدیگر همسو باشند می توانند در استان به موفقیت های زیادی دست یابند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین