نماینده ولی‌فقیه در خوزستان : مثل گذشته اجازه حیف و میل بودجه فاضلاب اهواز را نمی دهیم

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان : مثل گذشته اجازه حيف و ميل بودجه فاضلاب اهواز را نمي دهيم

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان و امام جمعه گفت: اجازه نمی‌دهیم بار دیگر سوء مدیریت‌ها بودجه اختصاص داده شده برای فاضلاب اهواز را از بین برده و این پروژه به درستی اجرا نشود؛ ورود قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در شتاب بخشی به پروژه فاضلاب اهواز موثر است.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید محمد نبی موسوی فرد در حاشیه بازدید از منطقه آبگرفته شهرک دانشگاه اهواز در جمع خبرنگاران بیان کرد: خوزستان فروردین امسال شاهد سیل پرحجمی بود که بسیاری از مناطق این استان را در بر گرفت و خسارت زیادی را به اماکن، زمین های کشاورزی و منازل وارد کرد.
وی افزود: اگرچه در سیل فروردین، خسارت زیادی به اهواز وارد نشد اما در بارندگی های اخیر بسیاری از مناطق کلانشهر اهواز با آبگرفتگی همراه بود و خسارت‌هایی را به نیز بار آورد و تردد را برای مردم دشوار کرد.
نماینده نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: در بارندگی اخیر به برخی از مناطق خسارت بیشتری وارد شد که منطقه شهرک دانشگاه نیز جزو این مناطق بحرانی است.
وی افزود: ۱۳ نقطه در اهواز که شرایط بحرانی داشته، شناسایی، و گروه‌های جهادی مشغول به خدمت رسانی به مردم هستند.
امام جمعه اهواز بیان کرد: اکنون تمامی دستگاه های خوزستان با تمام ظرفیت پای کار هستند و آب‌های سطحی از بسیاری از مناطق تخلیه شده اما هنوز در برخی نقاط با آبگرفتگی روبه رو هستیم.
وی ادامه داد: بررسی مسایل و مشکلات این مناطق در دستور کار قرار گرفته و انتظار می‌رود خانواده‌های ضعیف‌تر شناسایی شده و برای جبران خسارت در اولویت قرار گیرند.
وی افزود: کوی مشعلی، بهارستان، شهرک دانشگاه، معین زاده، باغ شیخ، آخر آسفالت، عین ۲ و حاشیه‌های اهواز و نیز شهرستان کارون در بارندگی اخیر بیشترین خسارت را دیدند که منطقه به منطقه مشکلات آنها در حال بررسی است.
وی بیان کرد : بسیجیان، گروه‌های جهادی، دانش آموزان و حوزه‌های علمیه هم اکنون با تمام ظرفیت برای خدمت به مردم پای کار هستند که شایسته تقدیر است.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: طلاب و روحانیان جزو نخستین گروه‌هایی بودند که به مناطق آبگرفته اعزام شده و کمک رسانی به مردم را آغاز کردند.
وی افزود: ما مسئولیت اجرایی نداریم اما این وعده را می‌دهیم که پیگیر مطالبات و خسارت‌های مردم باشیم تا هر چه سریعتر بتوانند به زندگی عادی بازگردند.
امام جمعه اهواز ادامه داد: بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام و در راس همه آنها رهبر معظم انقلاب به این موضوع ورود کرده‌اند و بر رفع مشکلات آب و فاضلاب اهواز تاکید فراوان دارند.
وی گفت: عمده دغدغه ما تامین آب آشامیدنی این مناطق است چرا که در برخی از مناطق تلاقی آب و فاضلاب سلامت شهروندان را به خطر انداخته است.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد افزود: برخی از مسئولان خوزستان بیان کرده‌اند که برطرف شدن مشکل فاضلاب اهواز پنج سال زمان نیاز دارد و تلاش می‌کنیم به نوعی تقسیم کار صورت گیرد تا با توجه به اختصاص ۴۰ هزار میلیارد ریال روندکار سریعتر پیش برود.
وی گفت: بی شک با کنترل و نظارت دقیق نمی گذاریم اتفاقی که با سوء مدیریت برای بودجه‌ای که در گذشته به خرمشهر اختصاص داده شد، برای اهواز نیز رخ دهد.
نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: برای سرعت بخشیدن بیشتر به کار قرارگاه خاتم الانبیا را وارد میدان می کنیم و گروه های جهادی نیز آمادگی خود را برای لایروبی فاضلاب اعلام کرده اند.
وی گفت: شهرک دانشگاه اهواز یکی از مناطق بحران خیز است که هم اکنون اقدامات لازم برای تخلیه آب از این منطقه صورت گرفته و بخش عمده‌ای از آب‌های سطحی دفع شده است.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: هر بارندگی، زلزله و آسیبی که وارد می شود، تمامی مردم جهان در آزمون قرار می گیرند و نسبت به نقاط آسیب دیده مسئولیت دارند؛ در چنین شرایطی نیاز است سایر استان ها به نوعی به مردم آسیب دیده کمک کنند.
وی ادامه داد: اکنون نیاز است که از فضای حسینیه ها برای اسکان خانواده‌های آسیب‌دیده استفاده شود و آنهایی که فضای مناسب در اختیار دارند ، به کمک خانواده های بی سرپناه بشتابند.

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین