میلیون‌ها ایرانی برای ادای احترام به سردار دل‌ها به خیابان آمدند ؛ باشکوه‌ترین وداع برای سرباز وطن

ميليون‌ها ايراني براي اداي احترام به سردار دل‌ها به خيابان آمدند ؛ باشكوه‌ترين وداع براي سرباز وطن

مراسم تشییع پیکر سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش در تهران با حضور میلیونی و پرشکوه مردم همیشه در صحنه پایتخت ایران اسلامی برگزار شد.
مراسم تشییع پیکر سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش در پایتخت ایران اسلامی با عبور پیکر شهیدان از میدان آزادی به پایان رسید و در نهایت پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی برای خاکسپاری به کرمان منتقل شد.
پیکر مطهر شهیدان حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و سایر همرزمانشان پس از اقامه نماز توسط مقام معظم رهبری و آغاز مراسم تشییع از دانشگاه تهران به دلیل جمعیت انبوه در نهایت پس از ۵ ساعت به میدان آزادی رسید.
سعید نمکی در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت به ملت شریف ایران به دلیل از دست دادن یکی از بزرگترین سرداران رشید اسلام گفت: سردار شهید قاسم سلیمانی به همه مردم ایران و مردم منطقه که او را از ناجیان ضد تروریست می‌شناختند، چه در سوریه، عراق و یمن و چه در اقصی نقاط جهان تعلق داشت و امیدواریم در ذهن مردمان این سرزمین، همواره جاودان باشد.
وی افزود: سردار قاسم سلیمانی در زمین گیر کردن تروریست‌ها و حذف آنان از منطقه نقش آفرینی اصلی داشت و کمک مؤثری نیز برای ما در نظام سلامت بود.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد در یک و نیم سال گذشته علیرغم ادعاهای آمریکا که دارو و تجهیزات مشمول تحریم‌ها نمی‌شوند، بیشترین فشار را بر ما و شرکت‌های دارویی که قصد فروش دارو و تجهیزات را به ما داشتند وارد کرد و می‌خواستند به هر مکانیزمی ما را به زانو درآورند که سردار سلیمانی به شدت ما را همراهی کرد و از مسیرهای مختلفی، حلقه تحریم دارو و تجهیزات پزشکی را شکست تا ما با کمبود جدی روبرو نشویم و امیدواریم روحش با معشوقش سیدالشهدا محشور شود.
* مردم تهران تابوت سربازان آمریکایی را به نمایش درآوردند
مردم تهران در مراسم تشییع پیکر سردار شهید سلیمانی تابوت سربازان آمریکایی را به عنوان نماد انتقام از دولت آمریکا به نمایش در آوردند.
* جملات «خاص» رهبرانقلاب در نماز بر پیکر قاسم سلیمانی
حضرت آیت ا… خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی نماز اقامه کردند.
مقام معظم رهبری در نماز برای شهید قاسم سلیمانی عبارات اختصاصی را به کار بردند. رهبر معظم انقلاب در این نماز عبارت «ا…م أدخلهم برحمتک برضوانک، فإنک توفیتهم ملطخین بدمائهم فی سبیل رضاک مستشهدین بین أیدیهم، مخلصین فی ذلک لوجهک الکریم؛ پروردگارا به رحمتت ایشان رابه بهشت داخل کن، تو جان آنها را در حالیکه در راه رضای تو غوطه ور در خونشان شده و به شهادت رسیده و با اخلاص رو به سوی تو بودند، گرفتی».
رهبر معظم انقلاب همچنین در بخش دیگری از نماز برای شهید قاسم سلیمانی عبارت «ا…م فاعل درجاتهم فاحشرهم مع محمد وآله الطاهرین وألحقنا بهم وارزقنا الشهاده فی سبیلک یا مولای، الحمد… الذی أکرم المستشهدین فی سبیله، الحمد… الذی رزقنا الشهاده فی سبیله، الحمدا… الذی رزقنا الجهاد فی سبیل الإسلام؛ خدایا درجاتشان را بالاتر ببر و ایشان را با محمد و خاندان پاکش محشور بفرما و ما را به ایشان ملحق بگردان و شهادت در راهت را روزی ما قرار بده. حمد و ستایش خدایی را که شهیدان راهش را بزرگ داشت. ستایش خدایی را که شهادت در راه خودش را نصیب ما گرداند. ستایش خدایی را که جهاد در راه اسلام را روزی ما گردانید..»
* پیکر سردار سلیمانی در آغوش مردم قرار گرفت
پیکر مطهر شهیدان سردار حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و همراهانشان پس از اقامه نماز مقام معظم رهبری بر پیکرشان در دانشگاه تهران در بین سیل عظیم جمعیت تهران و در آغوش مردم جای گرفت.
مهاجران افغانستانی در مراسم تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش شرکت کردند.
مراسم تشییع و اقامه نماز بر پیکر سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش در پایتخت ایران اسلامی با خیل جمعیت تهرانی‌ها در حال برگزاری است.
* حضور اعضای کتائب حزب ا… عراق در مراسم تشییع
گروهی از عراقی‌ها در مقابل دانشگاه تهران با در دست داشتن پرچم‌های زرد رنگ کتائب حزب ا… عراق، شعار «کلا کلاً آمریکا» و «الامریکا شیطان الاکبر» سر دادند.
* کفن پوشی مردم تهران
جمعی از تشییع‌کنندگان تهرانی در واکنش به اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار سلیمانی، به صورت کفن پوش وارد مراسم شدند.
* طنین «مرگ بر آمریکا» در پایتخت

«مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در پایتخت ایران اسلامی توسط شرکت کنندگان در مراسم تشییع شهید سپهبد قاسم سلیمانی طنین انداز شد.
مردم تهران همچنین در این مراسم شعار «نه سازش، نه تسلیم نبرد با آمریکا» سر دادند.
تهرانی‌ها با شعار «می‌کشم، می‌کشم آنکه برادرم کشت» به سمت محل اقامه نماز بر پیکران شهیدان حرکت می‌کنند.
از دیگر مسائل قابل توجه دست نوشته‌های زیادی با هشتگ #انتقام_سخت و با مضمون ضرورت اقدام متقابل در برابر اقدام تروریستی آمریکاست که مردم در دست دارند.
«فرزندان شهدا انتقامی سخت از آنان می‌گیرند»، «لشکر قاسمیون»، «ترامپ قمار باز من حریف تو هستم»، «بدرود فرمانده»، «سنگرت خالی نیست ابومهدی» از دیگر مضامین پلاکاردها و دست نوشته‌های مردم شرکت کننده در مراسم تشییع سپهبد قاسم سلیمانی است.
* مردم تهران خواهان گرفتن «انتقام سخت»
شرکت کنندگان در مراسم تشییع شهید قاسم سلیمانی با امضای طوماری خواهان گرفتن انتقام سخت شهادت سردار سلیمانی شدند و اعلام کردند پاسخ این اقدام تروریستی دولت جنایتکار ترامپ باید داده شود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین