مدیرعامل سازمان آب‌ و برق خوزستان : تابستان با بحران کم آبی روبه‌رو خواهیم شد

مدیرعامل سازمان آب‌ و برق خوزستان :  تابستان با بحران كم آبي روبه‌رو خواهيم شد

مدیرعامل سازمان آب‌ و برق خوزستان گفت: به‌دلیل تخصیص اعتبار برای تکمیل پروژه پایین دست سدهای بهمنشیر و ماره، پیش‌بینی می‌شود تابستان امسال در آبادان و خرمشهر در خصوص آب مشکل وجود داشته باشد.
فرهاد ایزدجو در جلسه شورای آب‌ و برق خوزستان با بیان این که پیش‌بینی می‌شود تابستان امسال در آبادان و خرمشهر در مورد آب مشکل وجود داشته باشد اظهار داشت: علت این مشکل عدم تخصیص اعتبار برای تکمیل پروژه پایین دست سدهای بهمنشیر و ماره است.
وی افزود: با توجه به این که در کل استان باید رها‌سازی انجام شود تا آب را به آبادان و خرمشهر برسانیم حوزه کارون در این موضوع درگیر خواهد شد.
مدیرعامل سازمان آب‌ و برق خوزستان با بیان این که تاسیسات غدیر نمی‌تواند آب مورد ‌نیاز اهواز، شادگان، دشت‌آزادگان، آبادان و خرمشهر تامین کند گفت: آب اهواز موضوع بسیار مهمی است چرا که جمعیت زیادی در اهواز وجود دارد و مشکل آب تبعات اجتماعی بالایی دارد.
ایزدجو با اشاره به میزان بالای آورد آب در سال گذشته گفت: رهاسازی خوبی در کارون داشتیم و کیفیت آب در بهمنشیر، اروند و حفار مناسب بود و آبگیری‌های ما در شبکه توزیع آب‌ و فاضلاب خوزستان در اهواز، آبادان و خرمشهر به‌کار می‌کردند و از مدار خارج نشدند.
وی ادامه داد: پیش‌بینی ما کاهش کیفیت آب در آبادان و خرمشهر در امسال است و باید از سیستم غدیر آب بیشتری برسانیم که در این صورت برای تامین آب اهواز با مشکل روبه‌رو خواهیم شد، پیشنهاد ما برای حل این مشکل باید کانال سلمان احیا شود در غیر این صورت در تابستان با شرایط بحرانی روبه‌رو شویم.

درباره نویسنده

7476مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین