عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس : میوه از سبد غذایی بسیاری از خانواده‌ها حذف شده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس : میوه از سبد غذایی بسياري از خانواده‌ها حذف شده است

محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از گرانی مواد غذایی در روزهای اخیر، گفت: دولت باید با تشدید نظارت بر بازار و برخورد با متخلفان از افزایش قیمت کالاها و کوچک شدن سفره مردم جلوگیری کند زیرا در حال حاضر میوه از سبد غذایی بسیاری از خانواده‌ها حذف شده است.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی افزود: علیرغم اینکه برخی خانواده‌ها حتی توانایی خرید میوه‌های معمولی را ندارند، افراد پردآمد به راحتی می‌توانند میوه‌های وارداتی و لاکچری که حتی نام آنها نیز در کشور ناآشنا است خریده و مصرف کنند، مردمی که در تمام شرایط همراه دولت هستند این تفاوت فاحش را برنمی‌تابند.
وی اظهار کرد: واردات میوه‌های لاکچری در شرایط کنونی توجیه ندارد و باید به جای تخصیص ارز برای واردات این کالاها به دنبال تامین کالاهای اساسی مردم بود و از این منابع مالی برای کاهش قیمت ها استفاده کرد. منصوری ادامه داد: اگرچه کشور با کمبود مابع مالی دست و پنجه نرم می کند اما تنها افراد کم درآمد نباید تاوان این کمبود را پس دهند، می‌توان با اخذ مالیات از افراد پردرآمد بخشی از کمبودهای مالی را جبران کرد.
* هزینه‌های دولتی کاهش یابد
این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: دولت همچنین می‌تواند هزینه‌های دولتی را کاهش دهد تا بتوان منابع موردنیاز برای هزینه‌های جاری را تامین کرد.
* ضرورت تشکیل کمپین “نه به خرید” به منظور جلوگیری از گرانی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در شرایط تحریم کمبود برخی کالاها موضوع دور از انتظاری نیست بنابراین مردم می‌توانند با تشکیل کمپین‌هایی مانند “نه به خرید” از سوءاستفاده سوداگران که در شرایط کمبود به دنبال احتکار و عرضه‌ی کالا با قیمت‌های سرسام آور هستند جلوگیری کنند.

درباره نویسنده

7474مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین