رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران : سهمیه بندی آمار طلاق را کاهش نمی‌دهد

رئيس انجمن مددکاران اجتماعی ایران : سهمیه بندی  آمار طلاق را کاهش نمي‌دهد

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران ایران گفت: قرار نیست با سهمیه بندی ثبت طلاق، طلاق کاهش پیدا کند سهمیه بندی فقط برای توزیع تعداد مراجعه کنندگان است.
سید حسن موسوی چلک اعلام کرد: خبر سهمیه بندی ثبت طلاق این روزها در فضاهای واقعی و مجازی داغ داغ است. بگونه ای که طنزهای زیادی در فضای مجازی درست شده و می چرخد. بعد از مرور مطالب مربوط به این موضوع این گونه برداشت کردم که هدف از اجرای این سهمیه بندی برای هر دفتر ثبت طلاق توزیع تعداد مراجعه کنندگان بین دفاتر ثبت طلاق در هر استان و شهرستان هست تا همه از پول ثبت طلاق، دریافتی داشته باشند و تعدادی از دفاتر بیشترین مراجعه کننده را نداشته باشند. موسوی چلک در ادامه افزود: که شاید این تصمیم گیری بر اساس بررسی‌های سازمان ثبت اسناد یا سایر واحدهای مرتبط باشد که توزیع نامناسب پرونده‌های ثبتی طلاق را در دفاتر ثبت نشان می‌داد. ولی نوع اطلاع رسانی انجام شده مناسب نبوده است که این گونه در جامعه انعکاس پیدا کرده است.
وی تاکید کرد: از سوی دیگر این نوع تصمیم گیری ها حق انتخاب شهروندان را زیر سوال می‌برد. من حق دارم خدمتم را از کجا دریافت کنم. بخش خصوصی است و کیفیت برخورد و سرعت عمل در انجام کار و شاید فردی که می‌خواهد طلاق بگیرد بخواهد در همان جایی که ازدواجش ثبت شده، طلاق را ثبت کند. اصلاً مگر چقدر توزیع درآمد برای دفاتر ثبت اسناد در حوزه طلاق هست که این موضوع مهم سازمان ثبت اسناد شده است که این گونه نشست خبری و … می‌گذارند.
موسوی چلک گفت: این نوع تصمیم گیری و سهمیه بندی تعداد ثبت طلاق در هر دفتر ثبتی، سرگردانی مردم و در نتیجه نارضایتی مردم را بیشتر می‌کند.

درباره نویسنده

7477مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین