مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان : محوریت نظام آموزشی مدرسه است

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان : محوریت نظام آموزشی مدرسه است

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: مطبوعات و فضای مجازی یک فرصت برای هدایت جامعه، افکار عمومی و ارائه راهکار برای ارتقای شاخص ها در آموزش و پرورش هستند و تشکیل مجمع مشورتی اصحاب رسانه، مدیران مسئول و سردبیران رسانه یکی از ضرورت های آموزش و پرورش است.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، کورش مودت در نشست هم اندیشی با مدیران مسئول و سردبیران رسانه های مکتوب و مجازی در خوزستان گفت: نشست با اصحاب رسانه ها از برنامه هایی بود که از ابتدای دوران مسئولیتم در آموزش و پرورش دنبال می کردم و امیدوارم از فضایی که با کمک نخبگان رسانه ها ایجاد می شود بتوانیم برای توسعه شاخص ها در آموزش و پرورش استان استفاده کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان یادآور شد: مطبوعات و فضای مجازی یک فرصت برای هدایت جامعه، افکار عمومی و ارائه راهکار برای ارتقای شاخص ها در آموزش و پرورش هستند.
مودت با بیان اینکه ما در آموزش و پرورش خوزستان مشکلاتی داریم که برای حل آنها باید اقدامات عملی را به صورت تدریجی انجام دهیم، افزود: برای انجام برنامه عملیاتی نیازمند تغییرات ساختاری نیز هستیم البته باید در نظر داشته باشیم که نتایج اقدمات در آموزش و پرورش به سرعت حاصل نمی شود.
مودت گفت: دستور العمل ما برای انجام فرآیند تعلیم و تربیت سند تحول بنیادین است چون بر اساس شرایط زمانی باید مهارت آموزی به دانش آموزان را در دستور کار داشته باشیم.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش یک حرکت تربیتی را دنبال می کند، گفت: یکسری چرخش ها در نظام تعلیم و تربیت بر اساس سند تحول بنیادین ایجاد شده است و مدارس ما باید در دانش آموزان ایجاد خلاقیت های فردی و اجتماعی کنند.
مودت نقش مدیران آموزش و پرورش را در پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین اساسی دانست و گفت: محوریت نظام آموزشی مدرسه است و محیط مدرسه باید پویا، شاداب باشد و این پویایی و شادابی را به دانش آموزان منتقل کنند که رسانه ها در ایجاد این فضا نقش مهمی دارند.
وی همچنین با اشاره به پایین بودن شاخص ها در آموزش و پرورش خوزستان گفت: برای برون رفت از این وضعیت راهکاری از سوی وزیر آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است و کارگروهی با هدف ارتقا بخشی به شاخص ها در آموزش و پرورش خوزستان در سه محور نیروی انسانی، فضای آموزشی و عدالت آموزشی، تشکیل شده است.
گفتنی است؛ بررسی راهکارهای ارتقای شاخص‌های کیفی آموزش و پرورش خوزستان در حوزه‌های مختلف (آموزشی، پرورشی‌و‌فرهنگی، فضای آموزشی، برقراری عدالت آموزشی، نیروی انسانی و …) و بررسی راهکارهای ارتقای شاخص مشارکت بیشتر مردم در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت از موضوعات مورد بحث در این نشست بود.

درباره نویسنده

7475مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین