مسیری که بوی مرگ می دهد ؛ جاده رامهرمز به رامشیر قتلگاه مردم شده است

این روزها مردم رامهرمز و رامشیر به شنیدن اخبار تصادف و کشته و زخمی شدن عزیزان خود در جاده ارتباطی این دو شهر عادت کردند و هر روز خبر یک تصادف وحشتناک به گوش می‌رسد.
جاده‌ای ۵۵ کیلومتری که پیچ‌های غیراستاندارد و زیاد آن از یک‌سو و دوطرفه بودن این جاده پرتردد از سوی دیگر علت مرگبار بودن آن شده است.
کارخانه‌های شن و ماسه که در مسیر این جاده قرار گرفته‌اند آن را به یک مسیر اصلی برای تردد ماشین‌های سنگین تبدیل کرده است که ضرورت دوبانده‌شدن این جاده را بیشتر کرده است.
* روزانه شاهد تصادف‌های وحشتناک هستیم
محمد از کارکنان پتروشیمی بندرامام بیان می‌کند: روزانه تعداد زیادی از کارکنان پتروشیمی‌های بندرامام در جاده غیراستاندارد رامهرمز به رامشیر تردد می‌کنند و خطر بسیاری را به جان می‌خرند.
وی می‌افزاید: بسیاری از روزها در زمان تردد از جاده شاهد تصادفات بسیار وحشتناکی هستیم و در صورتی که یکی از این تصادف‌ها برای سرویس‌های کارکنان رخ دهد خانواده‌های بسیاری دچار مشکل می‌شوند.
محمد گفت: با برخی مسئولان شهرستان و استانی نیز در این خصوص صحبت کردیم اما تا امروز هیچ نتیجه‌ای نداشت و جاده در همان وضعیت قبلی است.
* ۱۵ کیلومتر جاده رامهرمز و رامشیر نیازمند اصلاح است
ابوذر رضایی رئیس اداره راه و شهرسازی رامهرمز اظهار کرد: ۱۹ کیلومتر از جاده رامهرمز به رامشیر در حوزه رامهرمز است که در ۴ کیلومتر آن اصلاحات انجام شده است و ۱۵ کیلومتر باقی‌مانده است.
وی افزود: اعتبارات شهرستان پاسخگو نیست به همین دلیل از طریق وزارتخانه پیگیر هستیم که قول‌هایی داده شد و پس از اخذ اعتبارات این جاده ۴ خط می‌شود.
رضایی با اشاره به تردد روزانه کارکنان پتروشیمی‌های بندرامام از این جاده، عنوان کرد: مسیرهای بین استانی معمولاً در اولویت اول هستند و این جاده در اولویت دوم قرار دارد.
وی گفت: هزینه‌های جاده‌سازی روزانه افزایش می‌یابد و هم‌اکنون برای هر کیلومتر جاده نیازمند ۴ میلیارد تومان هستیم که جاده رامهرمز به رامشیر در بعضی قسمت‌ها نیازمند پل و تعریض جاده است.
اگرچه جاده‌های ورودی به استان در اولویت هستند اما زمانی که جاده‌ای سالیان طولانی این چنین مردم دو شهر را داغ‌دار می‌کند نیازمند توجه ویژه و اصلاحات در پیچ‌های خطرناک آن است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین