به منظور جلوگیری از افزایش مبتلایان به ویروس کرونا ؛ عرضه قلیان در اهواز ممنوع شد

به منظور جلوگیری از افزایش مبتلايان به ویروس کرونا ؛ عرضه قلیان در اهواز ممنوع شد

معاون دادستان اهواز گفت: گشت ویژه نظارت بر فروش ماسک و مواد ضدعفونی تشکیل شده تا از سوء استفاده افراد فرصت طلب جلوگیری شود و در این راستا با گران فروشان برخورد خواهیم کرد.
علی بیرانوند اظهار داشت: این گشت ویژه بازررسی با هماهنگی دادستانی فعالیت خود را از روز شنبه به صورت مشترک شامل بازرسان ادارات صمت، تعزیرات حکومتی و معاونت غذا و داروی اهواز آغاز کرد.
وی افزود: وظیفه اصلی این بازرسان نظارت بر نحوه توزیع و قیمت ماسک، ژل ضدعفونی و سایر اقلام مرتبط با محافظت از افراد در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا است.
بیرانوند ادامه داد: در صورت کشف هرگونه احتکار و یا گران فروشی طبق مقررات مربوط به اخلال گران در نظام اقتصادی برخورد و واحد صنفی یا داروخانه مربوطه پلمپ و با متصدی مربوطه برخورد قانونی صورت می‌گیرد.معاون دادستان اهواز گفت: در اولین روز از آغاز به کار این بازرسان، یک عرضه کننده مواد بهداشتی در اهواز به دلیل گران‌فروشی را شناسایی و واحد آن را پلمپ کرده و او را تحت پیگرد قضایی قرار داد.
وی توضیح داد: یکی از دلایل اصلی کمبود ماسک و مواد ضد عفونی در بازار ترس مردم از ویروس کرونا و تقاضای بیش از نیاز مردم بوده است که اگر شهروندان به این مسائل توجه کنند و تقاضاهای خود را کاهش دهند شاهد سوء استفاده عده ای فرصت طلب نخواهیم بود. معاون دادستان اهواز تاکید کرد : تاکنون مورد مثبتی از کرونا ویروس در اهواز شناسایی نشده و با هماهنگی‌های لازم تمامی تدابیر لازم برای پیشگیری و مقابله با این ویروس در اهواز پیش بینی شده است. بیرانوند از مردم خواست هر گونه احتکار و گرانفروشی در زمینه ماسک، ژل ضد عفونی کننده، الکل، دستکش و سایر موارد را به این دادستانی اطلاع داده تا افراد فرصت طلب تحت پیگرد قضایی قرار گیرند.
وی ادامه داد: اماکن عرضه قلیان، بعد از این پلمب می شوند و با عرضه کنندگان و متصدیان عرضه کننده قلیان برخورد می‌شود.
معاون داستان اهواز تاکید کرد: دستور ممنوعیت عرضه قلیان با هدف جلوگیری از افزایش احتمالی ابتلا به ویروس کرونا صادر شده است.
وی با اشاره به زیان های قلیان برای سلامتی و مصوبه شورای سلامت، افزود: برخورد با عرضه قلیان در اماکن عمومی اهواز، پیش از این آغاز شده بود و پارک ساحلی کیانپارس، کوروش، زیتون کارمندی، امانیه، مرکز شهر و پردیس از عرضه کنندگان پاکسازی شده است.
بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان ۲ هزار و ۲۳۳ نفر را گرفته است. ایران بعد از چین دومین آمار فوتی کرونا در جهان را دارد.
به گفته کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تاکنون ۹۵ نفر در کشور به طور قطعی به کرونا مبتلا شده و ۱۵ نفر فوت کرده‌اند.
رئیسی معاون وزارت بهداشت چهارم اسفند جاری در نامه ای به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، خواستار پیگیری ممنوعیت عرضه قلیان به منظور جلوگیری از افزایش ابتلا به ویروس کرونا شده است. بر اساس این نامه با توجه به اینکه حضور در محیط ‌های جمعی و شلوغ، تماس با اشیا و محیط های آلوده باعث انتقال سریع این ویروس می‌شود، جدا از تاثیر مصرف و مواجهه با دود محصولات دخانی بر تضعیف سیستم ایمنی و مستعد شدن بدن برای ابتلا به بیماری‌ها، استفاده از وسایل و ابزار آلات قلیان، افزایش ریسک خطر این بیماری را به همراه دارد، لذا ضروری است تمامی اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی عرضه کننده قلیان به حالت تعطیل در آمده و یا از عرضه قلیان در آنها جلوگیری شود.

درباره نویسنده

7475مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین