نماینده خوزستان در شورای عالی استان‌ها : هیچگونه لایروبی در رودخانه‌ها صورت نگرفته است

نماینده خوزستان در شورای عالی استان‌ها :  هیچگونه لایروبی در رودخانه‌ها صورت نگرفته است

نماینده خوزستان در شورای عالی استان‌ها با انتقاد از لایروبی‌نشدن رودخانه های کارون و کرخه و احتمال تکرار سیل ابتدای سال گفت: با گذشت یک سال از سیل فروردین هیچگونه لایروبی در رودخانه‌های استان صورت نگرفته و این می‌تواند فاجعه آفرین باشد.
سیدمحسن موسوی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت سیل‌بندها و لایروبی بستر رودخانه‌ها و کانال‌های هدایت آب به سوی تالاب‌ها، اظهار داشت: با گذشت نزدیک به یکسال از سیل اوایل سالجاری در استان خوزستان و خسارت های فراوانی که سیل به زیرساخت های شهری و روستایی، کشاورزی و جاده‌های استان وارد کرد متاسفانه تاکنون هیچگونه لایروبی در رودخانه‌های کارون، کرخه و دیگر رودخانه‌های این استان صورت نگرفته است و حتی کانال‌های طبیعی و مصنوعی که آب ناشی از سیلاب‌ها را به سوی تالاب‌ها هدایت می کردند نیز هنوز لایروبی نشده‌اند.
وی ادامه داد: البته ناگفته نماند اقدامات لایروبی بستر رودخانه‌های استان خوزستان بسیار دشوار است و از عهده مسئولان استانی خارج است و نیاز به عزمی ملی دارد. موسوی زاده با اشاره به اینکه اگر سیلی مشابه سیل اوایل سالجاری در استان خوزستان رخ دهد، فاجعه دوباره تکرار خواهد شد، افزود: باز هم همان اتفاقات تکرار خواهد شد چرا که اکثر سیل بندهایی که توسط مردم ایجاد شده بودند برای زیبایی چهره شهر جمع آوری شدند.
نماینده خوزستان در شورای عالی استان‌ها گفت: اگر سیستم خروجی آب سدهای استان خوزستان به درستی مدیریت شوند قطعا میزان خسارت های سیل احتمالی در این استان کاهش می یابد و اگر سال گذشته از اواخر پاییز آب پشت سدها تخلیه می شد قطعا شاهد این همه خسارت در بسیاری از مناطق استان نبودیم.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین