به واسطه ابتلا و فوت بیماران کرونایی ؛ استان در وضعیت قرمز قرار دارد

به واسطه ابتلا و فوت بيماران كرونايي ؛ استان در وضعيت قرمز قرار دارد

شهردار اهواز گفت: برای جلوگیری از انتقال بیماری کرونا و گسترش آن، همه پارک‌های اهواز تا پایان هفته تعطیل است.
به گزارش خبرنگار مهر، موسی شاعری با اشاره به شیوع ویروس کرونا و از دست دادن عده‌ای از هم‌وطنان به دلیل این بیماری اظهار کرد: شب گذشته استاندار خوزستان برای نخستین بار بیانیه‌ای را در جمع اصحاب رسانه به‌صورت زنده از تلویزیون قرائت کردند که رئیس دانشگاه علوم پزشکی، فرمانده سپاه ولی‌عصر (عج) من و جانشین نیرو انتظامی استان نیز در کنار او برای ارسال یک پیام مهم به مردم حضور پیدا کردیم.
وی افزود: من لازم می دانم از این فرصت استفاده کنم و یادآور شوم که این ویروس نوع بسیار خاص، جان‌سخت و با سرعت انتقال بسیار بالا و کاملاً جدی است و استان ما به‌واسطه ابتلاء و فوتی بیماران کرونایی در وضعیت قرمز قرار دارد.
شهردار اهواز تصریح کرد: با توجه به سابقه‌ای که در این ویروس در کشور ما و چین سرعت انتقال بسیار بالا است.
وی با بیان اینکه امروز بیمارستان‌ها از پذیرش بیمارانی که به‌صورت انتخابی قصد اعمال جراحی دارند و به‌جز عمل‌های اورژانسی در سراسر کشور بیمارستان‌ها از پذیرش به دلیل نیاز به ظرفیت‌های خالی بیمارستان‌ها منع شده‌اند.
شهردار اهواز عنوان کرد: همچنین بنا شده از ظرفیت‌های نیروهای مصلح هم در بحث ضدعفونی کردن و هم در زمینه بیمارستان‌های صحرایی استفاده شود.
شاعری عنوان کرد: از بُعد پزشکی هفته‌ای که در آن هستیم و هفته آتی دوره طلایی این ویروس است اگر موفق به مهار سیر صعودی این بیماری نشویم شاهد خسارات جبران ناپذیری خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه ستاد پیشگیری از کرونا در اهواز تشکیل شد، بیان کرد: از همه ظرفیت‌های مدیریت شهری استفاده می‌شود.
شهردار اهواز با اشاره به اینکه ساختمان‌های شهرداری هر روز ضدعفونی می‌شوند، بیان کرد: افرادی که از درجه دمای بالایی برخوردار هستند به مراکز درمانی مراجعه کنند؛ در این موضوع نباید سهل‌انگاری کرد و در گام دوم ضدعفونی کردن شهر را در دستور کار قرار دادیم، ظرفیت سازمان آتش‌نشانی و حوزه خدمات شهری را با تمام توان مکلف کردیم که با همه توان و امکانات برای شروع این کار بیایند.
وی با بیان اینکه در مرحله اول مکان‌هایی که محل تجمع مردم مانند بازارها و مراکز تجاری ضدعفونی می‌شوند، عنوان کرد: با هماهنگی با استاندار بنا شده همه پارک‌ها و شهربازی‌ها خاموش کردیم و تا پایانه هفته این تعطیلی ادامه خواهد داشت.
شاعری با عنوان اینکه به ناچار باید برخی مراکز تجاری را هم تعطیل کنیم، در ادامه گفت: تجمع مردم در یک نقطه باید تا حد ممکن به حداقل برسد. وی در خصوص بودجه شهرداری گفت: سال سختی را از نظر اقتصادی در کشور پشت سر گذاشتیم و پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که سال آینده نیز دشوارتر خواهد بود.
شهردار اهواز بیان کرد: به دلیل اینکه منابع درآمدی شهرداری متأثر از شرایط درآمدی کشور است به‌طور جدی تحت تأثیر شرایط اقتصادی کشور خواهد بود.
شاعری بیان کرد: سعی کردیم بودجه ۹۹ را بر اساس واقعیات ببینیم و تلاش کردیم هزینه‌های جاری را تا حد ممکن کاهش دهیم و یکی از اولویت‌های ما در بودجه، طرح‌های نیمه‌تمام است.
وی با بیان اینکه دو هزار و ۱۸۷ طرح نیمه‌تمام در شهرداری داریم که ۲۵ مورد آن به بخش حمل‌ونقل در بودجه شهرداری بوده است.
و با بیان اینکه دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کل اعتبار شهرداری است، عنوان کرد: ۶۳ درصد عمرانی است ۳۷ درصد بودجه جاری است.
شهردار اهواز گفت: از استاندار خوزستان درخواست تعیین تکلیف بودجه قطار شهری را داریم.
وی با عنوان اینکه سال آتی به دنبال مولدسازی دارایی‌های شهرداری و بهینه‌سازی آنها هستیم، بیان کرد: از نفت گلایه داریم و از سخنان تحکم‌آمیز وزیر نفت شاکی هستیم.
شهردار اهواز عنوان کرد: امسال دو نوبت از مجموعه‌های نفت بابت عوارض آلایندگی برداشت کردیم و دیشب نیز یک برداشت دیگر داشتیم.
وی با بیان اینکه پیگیری‌های شهرداری اهواز برای دریافت عوارض آلایندگی به نفع شهرهای کوچک استان شد، گفت: ۶۳ درصد بودجه عمرانی به حمل‌ونقل و ترافیک اختصاص یافت.
وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های ما بحث آسفالت خیابان‌های شهر است، آسفالت اهواز وضعیت بسیار نامناسبی دارد اما در بودجه سال آتی ۱۵۱ میلیارد تومان به بودجه آسفالت اختصاص یافته است.
شاعری بیان کرد: با این بودجه امکان آسفالت همه خیابان‌های اهواز وجود ندارد، ۷۰ میلیارد تومان هزینه آسفالت مناطق حفاری شده توسط آبفای اهواز است که توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری برآورد شده است چون آبفا کار زیرسازی مناطق حفاری شده را خوب انجام نداده است.

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین