سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس : مشکلات بهداشتی مدارس با بروز کرونا نمایان شده است

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس : مشكلات بهداشتي مدارس با بروز كرونا نمايان شده است

سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تأکید بر ضرورت آماده‌‎سازی مدارس به لحاظ بهداشتی برای بازگشایی، اظهار کرد: پیش از به وجود آمدن بحران شیوع ویروس کرونا در کشور هم، وضعیت بهداشتی مدارس مناسب نبود لذا کرونا باید بهانه‌ای برای رسیدگی به وضعیت بهداشتی مدارس باشد.
نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از مدارس حتی از داشتن یک دیوار ساده هم محروم هستند، افزود: همین نداشتن دیوار در مدارس موجب می‌شود که سگ و گربه سایر حیوانات به ویژه در روستاها در زمان تعطیلی، وضعیت بهداشتی مدرسه را به مخاطره بیندازند.
این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: همچنین سرویس‌های بهداشتی بسیاری از مدارس به ویژه در مناطق محروم و روستاها مشکلات جدی بسیاری دارد و مواد شوینده و مایع دستشویی در سرویس‌های بهداشتی وجود ندارد. میرزاده با یادآوری اینکه امروز با شیوع بیماری کرونا مدارس باید حتما ضد عفونی و به وضعیت بهداشتی آن‎ رسیدگی شود، گفت: موضوع دیگری که باید به آن توجه شود، وجود نیروی انسانی برای آموزش‌های بهداشتی به دانش آموزان در مدارس است که در این زمینه ضعف جدی وجود دارد.
وی با بیان اینکه نباید به حضور هفته‌ای یکبار یک مربی بهداشت در هر مدرسه بسنده کرد، عنوان کرد: نبود نیروی انسانی متخصص و مربی بهداشت نیز یکی از مسائلی است که آموزش و پرورش باید به آن توجه ویژه داشته باشد تا با حضور دانش آموزان در مدارس، آموزش‌های لازم به آن‌ها ارائه شود. در این زمینه باید از وزارت بهداشت برای رد کردن این شرایط خاص نیز کمک گرفت.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: موضوع آخر نیز آموزش به کادر فرهنگیان حاضر در مدارس و انتقال این آموزش‌ها به دانش آموز است که متأسفانه این موضوع باید در کنار توجه به فرهنگیان در پرداخت و حقوق به صورت موازی صورت گیرد؛ متأسفانه فرهنگیان از بخشنامه اخیر فرهنگیان موسوم به رتبه بندی و افزایش حقوق پنجاه درصدی بین حقوق کارمندان سایر ادارات گلایه دارند که باید به این موضوع رسیدگی فوری شود تا انگیزه لازم در میان فرهنگیان برای آموزش‌های بهداشتی به دانش آموزان وجود داشته باشد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین