رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان : دو هفته پرخطر پیش رو است

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان : دو هفته پرخطر پیش رو است

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه دو هفته پرخطر پیش رو است، گفت: طبق پیش‌بینی‌ها تا اوایل فروردین‌ماه موارد بیماری افزایش می‌یابد؛ احتمال می‌رود با گرمای هوا، چرخه انتقال کمتر شود اما شهروندان باید توصیه‌ها را جدی بگیرند تا این دو هفته بحرانی را پشت‌سر بگذاریم.
دکتر شکرالله سلمان‌زاده اظهار کرد: از ابتدای ورود کروناویروس به خوزستان تاکنون در مجموع ۱۳۴ بیمار مشکوک به ابتلا به این ویروس در بیمارستان‌های حوزه این دانشکده بستری شده‌اند.
وی با اشاره به افزایش تعداد ترخیصی‌های کرونا، افزود: ۹۹ نفر از مجموع بیماران بستری‌شده، پس از بهبودی مرخص شده‌اند و ۳۴ نفر دیگر در بیمارستان آیت‌الله طالقانی بستری و تحت مداوا هستند.
سلمان‌زاده گفت: در حوزه این دانشکده تاکنون آزمایش ابتلای سه نفر به کروناویروس مثبت بوده است.
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید بر لزوم خارج نشدن از منزل به منظور قطع چرخه انتقال کروناویروس، ادامه داد: چرخه انتقال کروناویروس در جامعه باید قطع شود که این موضوع میسر نمی‌شود جز با همکاری مردم. مردم به ویژه گروه‌های پرخطر از جمله افراد دارای بیماری زمینه‌ای، نقص ایمنی، زنان باردار و کسانی که دارای علائم سرماخوردگی یا سرفه خفیف هستند از منزل خارج نشوند و در منزل بمانند اما کسانی که تنگی نفس و سرفه شدید دارند، حتما باید به مراکز درمانی مراجعه کنند.
سلمان‌زاده در خصوص پایش و غربالگری کرونا در سطح کشور که از سوی وزیر بهداشت اعلام شده است، گفت: برای پایش و غربالگری باید برنامه‌ریزی شود؛ قطعا برای پایش، نیرو به اندازه کافی نداریم. باید در این راستا با افراد داوطلب، هلال احمر و بسیج هماهنگ شود و پس از هماهنگی، اقدام خواهد شد.
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در خصوص ضدعفونی اماکن پرتردد شهر، بیان کرد: فعالیت دستگاه‌های ذی‌ربط و ضدعفونی جهت کاهش انتشار کروناویروس بسیار خوب بوده است. پاکسازی و ضدعفونی محیط بسیار مهم است و می‌تواند چرخه انتقال را از بین ببرد.
وی افزود: کاهش آمار مشکوک به کروناویروس نباید مانع ادامه انجام این وظایف شود بلکه کارها باید جدی‌تر باشد، زیرا پیش‌بینی شده که دو هفته پرخطر را پیش رو داشته باشیم. طبق پیش‌بینی‌ها تا اوایل فروردین‌ماه موارد بیماری افزایش می‌یابد؛ احتمال می‌رود با گرمای هوا، چرخه انتقال کمتر شود اما شهروندان باید توصیه‌ها را جدی بگیرند تا این دو هفته بحرانی را پشت‌سر بگذاریم.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین