با توجه به روزهای پایانی سال ؛ آیا خوزستانی‌ها در روزهای کرونایی به سفر می‌روند؟

با توجه به روزهاي پاياني سال ؛ آیا خوزستانی‌ها در روزهای کرونایی به سفر می‌روند؟

با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال هستیم این سوال پیش می‌آید که آیا با وجود انتشار ویروس کرونا هم شاهد سفرهای تعطیلات عید نوروز خواهیم بود یا مردم توصیه‌های بهداشتی مسؤولان بهداشت را جدی گرفته‌اند.
دوم اسفندماه بود که خبر ابتلا به ویروس کرونا دو شهروند قمی دهان به دهان پیچید تا جایی که با تایید رسانه ملی و مسؤولین بهداشت، در همان روزهای اولیه انتشار این ویروس شاهد حجم بالایی از خرید ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده توسط مردم و حتی احتکار توسط افرادی که همیشه در انتظار گرفتن ماهی از آب گل‌آلود هستند بودیم.
بازار مکاره شایعات فضای مجازی داغ شد و دست‌های پشت پرده با تلاشی حداکثری به تکاپو افتاده بودند تا با سیاه‌نمایی از وضعیتی که حتی از نظر آمار قابل قیاس با سایر کشورهای مبتلا نبود یک ترس عمومی در جامعه ایجاد کنند.
حال با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال هستیم این سوال پیش می‌آید که آیا با وجود انتشار ویروس کرونا هم شاهد سفرهای تعطیلات عید نوروز خواهیم بود یا مردم توصیه‌های بهداشتی مسؤولان بهداشت را جدی گرفته‌اند.
کاهش مسافران و لغو برخی قطارها
عبدالکریم درویش‌زاده، مدیرکل راه‌آهن جنوب در رابطه با وضعیت تردد قطارها در مسیرهای داخلی استان و خارج از آن اظهار کرد: با توجه به مسایل پیش آمده در زمینه شیوع ویروس کرونا، نسبت به کنترل مسافران و ضدعفونی قطارها اقدام می‌شود اما این موضوع باعث کاهش مسافران و لغو حرکت برخی از قطارها شده است.
وی با اشاره به کاهش چشمگیر مسافران افزود: همه بلیت‌های گروهی قطارها لغو شده و در زمینه قطارهای درون استان و همچنین قطارهای خارج از استان تعداد مسافران به شدت کاهش داشته است.
حذف قطارهای برون استانی به دلیل نبود مسافر
مدیرکل راه‌آهن جنوب در تشریح وضعیت زمینه تردد قطارهای برون استانی عنوان کرد: حرکت ۲ قطار به سمت تهران و مشهد به طور کامل و به دلیل نبود مسافر حذف شده است. وی افزود: تردد قطارهای درون استانی تا کنون لغو نشده اما تعداد مسافران در این قطارها بسیار کم است.
کاهش ۷۰ درصدی مسافران
درویش‌زاده با اشاره به کاهش ۷۰ درصدی مسافران قطارها بیان کرد: اگر شرایط استقبال مسافران از تردد با قطار با توجه به شیوع ویروس کرونا به همین شکل ادامه داشته باشد، احتمالا از تعداد قطارهایی که همچنان تردد دارند، می‌کاهیم.
وی افزود: هم اکنون ۱۴ رام قطار در درون استان فعال است اما جمعیتی که به وسیله این قطارها جابه‌جا می‌شود به شدت کم است و اگر این شرایط ادامه داشته باشد، از تعداد قطارها کم خواهیم کرد.
کنترل بهداشتی مبادی ورودی خوزستان
دکتر فرهاد ابول‌نژادیان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز در رابطه با کنترل مبادی ورودی ریلی و جاده‌ای خوزستان اظهار کرد: دو پایگاه مراقبت‌های بهداشتی به منظور کنترل و بررسی افرادی که قصد ورود به استان خوزستان را دارند در ایستگاه راه آهن اندیمشک و جاده ورودی استان در این شهرستان ایجاد شده است.
وی افزود: کارشناسان بهداشت دانشگاه، سرنشینان کلیه خودروها و افرادی که از طریق ایستگاه راه آهن اندیمشک وارد استان می‌شوند را بررسی و مورد پایش قرار می‌دهند.
جداسازی مسافران مشکوک
ابول نژادیان در تشریح موارد تحت کنترل عنوان کرد: از جمله مواردی که تحت بررسی کارشناسان قرار می‌گیرد، علائم ظاهری ابتلا به کروناویروس و درجه حرارت بدن (تب) افراد است.
وی افزود: کارشناسان ما در صورت مشاهده موارد مشکوک، بر اساس دستورالعمل، فرد را جداسازی کرده و جهت بررسی‌های نهایی مورد ارزیابی قرار می‌دهند. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با مخاطب قرار دادن مردم گفت: از عموم مردم درخواست می شود تا اطلاع بعدی و عادی شدن شرایط همچنان موارد بهداشت فردی، از جمله بهداشت دست ها، را که از راه های مختلف اطلاع رسانی شده رعایت نمایند تا با کمک هم از این بحران به سلامت عبور کنیم.
غربالگری مسافران در آبادان و خرمشهر
دکتر آرش یلالی، معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان در رابطه با کنترل مبادی ورودی دو شهر پرتردد خوزستان عنوان کرد: عملیات کنترل مبادی ورودی آبادان و خرمشهر به منظور پیشگیری از گسترش کروناویروس که پیش از این آغاز شده بود، از ۱۳ اسفندماه تشدید شده است که با دو هدف آموزش و اطلاع‌رسانی و غربالگری مسافران در حال انجام است.
وی افزود: چهار اکیپ بهداشتی در مبادی ورودی آبادان و خرمشهر مستقر هستند و سوالات و ابهامات مسافران در خصوص کروناویروس را پاسخ می‌دهند. معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان در تشریح نحوه اقدامات بیان کرد: غربالگری از طریق تب‌سنجی مسافران انجام می‌شود و در صورتی که مسافران دارای علائم تب یا مشکلات تنفسی باشند، مشخصات و شماره تماس آن‌ها اخذ می‌شود و پس از ارائه آموزش‌های پیشگیرانه، به مراکز بهداشتی و درمانی منتقل می‌شوند تا پیگیری‌های لازم انجام شود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین