کرونا قدرت سرایت بالایی دارد ؛ وضعیت اندیمشک و شوشتر قرمز است

کرونا قدرت سرایت بالایی دارد ؛   وضعيت اندیمشک و شوشتر قرمز است

استاندار خوزستان هشدار داد؛ با افرادی که با غفلت باعث گسترش بیماری کرونا می‌شوند به شدت برخورد می‌شود.
غلامرضا شریعتی ۲۲ روز از اولین شناسایی افراد مبتلا به کرونا در استان می‌گذرد، اظهار کرد: در ایران از ۲۸ بهمن سال جاری اولین فرد مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شد و روند شیوع این بیماری در ۲۲ روز نخست ایران در مقایسه با چین بررسی شده تا در صورت قصور در برخی شاخص‌ها آن را برطرف کنیم.
وی با بیان اینکه همیشه سندروم تنفسی در اوایل پاییز و اواخر زمستان داشته ایم، تصریح کرد: ما در استان خوزستان در تاریخ ۱۱و ۲۱ اسفند بیشترین مراجعه بیماران با مشکلات تنفسی را به مراکز درمانی داشته ایم.
شریعتی گفت: ابتلاء کرونا در استان خوزستان نقشه پراکنده‌ای دارد، در دشت آزادگان، هویزه، لالی، هفتگل، ایذه و آغاجری ما تا کنون هیچ مورد کرونا مثبت نداشته ایم و اندیمشک و شوشتر دو مناطق قرمز ما هستند که به نسبت جمعیت، درصد بالایی بیمار دارند. استاندار خوزستان عنوان کرد: آبادان، شادگان، خرمشهر و اهواز از دیگر مناطق ما در استان هستند که به نسبت جمعیت دارای آمار مبتلای متوسط رو به بالا بوده اند، مسجد سلیمان و هندیجان متوسط هستند و بهبهان، امیدیه، ماهشهر و رامهرمز در رده بعد هستند.
شریعتی بیان کرد: همچنین باوی، شوش، گتوند، اندیکا و دزفول نیز در رده‌های بعد قرار دارند.
استاندار خوزستان اظهار کرد: اولین مورد مبتلا به کرونا ویروس در خوزستان چهارم اسفند بود که سه مورد گزارش شد و امروز که بیشترین مورد را داشتیم، ۴۸ مورد بیمار بوده است.
استاندار خوزستان بیان کرد: از کل تعداد مبتلایان به کرونا در خوزستان ۴۷ درصدشان دارای بیماری زمینه‌ای از جمله بیماری قلبی عروقی، دیابت، کلیه، آسم، آلرژی و سرطان داشتند و ۵۳ درصد نیز بیماری زمینه‌ای نداشته اند.
شریعتی گفت: تعداد بسیاری از بیماران اولیه ما در استان مسافران شهر قم بودند و برخی از افراد به دلیل نزدیکی و ارتباط با این افراد به آنها منتقل شده است.
وی بیان کرد: عمده مبتلایان ما در استان خوزستان مسافران تهران، کرج، اصفهان، گیلان، مازندران و لرستان بوده اند.
استاندار خوزستان گفت: برخی کادر بهداشتی و درمانی ما از جمله افراد مبتلایان به این ویروس بودند که ۸ مورد ابتلاء در استان داشته ایم و برخی بیماران که برای موارد غیر ضرور به بیمارستان‌ها مراجعه کرده بودند نیز بخش دیگری از مبتلایان را تشکیل می‌دهند.
شریعتی همچنین گفت: کرونا یک بیماری جمعی است و قدرت سرایت بالایی دارد. باید همه پیشگیری کنند.
نقش اصلی پیشگیری را مردم ایفا می‌کنند. باید شیوه زندگی را تغییر دهیم. شیوه مدیریت‌ها هم باید اصلاح شود. اگر این کار نشود مقابل ویروس شکست خواهیم خورد.
وی افزود: محور اصلی خود مراقبتی مردم هستند. اگر مردم جان خود را دوست دارند غیر از موارد ضروری از منازل خارج نشوند. اگر می‌خواهید داغ فرزند بر دلتان نیافتد، نگذارید فرزندان به بیرون منزل بروند. اگر جوانان پدر و مادر را دوست دارند، از منازل خارج نشوند. وی گفت: در راستا پیشگیری از شیوع و گسترش بیشتر به اطرافیان مبتلایان هشدار داده می‌شود و ورودی‌ها چک می‌شود که منجر به کاهش ورود و خروج افراد شده است.
استاندار خوزستان بیان کرد: نقش اصلی در پیشگیری از این بیماری را مردم ایفا می‌کنند چرا که باید در شیوه زندگی اصلاح ایجاد کنیم، مسئولان نیز باید در شیوه مدیریت اصلاح ایجاد کنیم و اگر این کار انجام نشود ما شکست خواهیم خورد.
شریعتی با عنوان اینکه نقش خود مراقبتی مردم محور اصلی پیشگیری است، بیان کرد: مردم برای جان خود ارزش قائل هستند و برای تحقق این مهم و عدم ابتلاء خواهش می‌شود در مواقع غیر ضرور از خانه خارج نشوند.
وی با اشاره به اینکه ما امکان خدمات دهی به مهمانان را در مناطق اقامتی و رستورانی لغو کرده ایم، بیان کرد: همچنین از مردم کشور تقاضا شده در نوروز ۹۹ به استان خوزستان سفر نکنند.
استاندار خوزستان بیان کرد: همچنین به مردم استان تاکید شده آئین چهارشنبه سوری، برگزاری جشن عروسی، ایجاد تجمع، زیارت اهل قبور و دید و بازدیدها را به حداقل و صفر برسانند.
وی گفت: خط قرمز مدیریت من سلامت مردم است و هر خط قرمزی که باشد در این راستا به کار گرفته می‌شود تا سلامت مردم استان به خطر نیفتد.
شریعتی بیان کرد: مسئولان بی دلیل از پرسنل برای حضور در سرکار تاکید نداشته باشند و اجازه دهند امکان تجمع و انتقال به حداقل برسد.
استاندار خوزستان عنوان کرد: کسانی که با غفلت دچار گسترش این بیماری می‌شوند با آنها برخورد می‌شوند تا سلامت جامعه را به خطر نیندازند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین