استاندار خوزستان : واردات پرتقال شمال به استان ممنوع است

استاندار خوزستان : واردات پرتقال شمال به استان ممنوع است

استاندار خوزستان گفت: واردات پرتقال به خوزستان از شمال کشور و مناطق پر خطر با توجه به شرایط حساس ویروس کرونا ممنوع می باشد و مسئولان تدبیری برای جایگزینی آن بیاندیشند.
غلامرضا شریعتی در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سراسری استانداری این استان بیان کرد:برای این کار سایر استانهای کشور برای واردات مرکبات شب عید مردم جایگزین شوند و برای تصویب نهایی این تصمیم در ستاد تنظیم بازار استان به صورت ویژه مطرح شود.
استاندار خوزستان درادامه اظهار داشت : با توجه به اینکه کرونا از سطوح قابل انتقال است به همین دلیل باید در واردات کالا از مناطق پر خطر دقت لازم را به عمل آورد.
در ادامه این نشست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: ۲۱۲ تن گوشت و ۵۰ تن مرغ تنظیم بازار در استان وجود دارد که یک ماه بیشتر تاریخ مصرف آن ها باقی نمانده و باید هر چه زودتر در بازار عرضه شوند.
نوراله حسن زاده بیان کرد: این میزان کالا یک ماه بیشتر زمان مصرف ندارد و پیشنها دادیم که با کاهش قیمت این کالاها در بازار عرضه شوند ، این پیشنهاد برای تصمیم نهایی بازار به ستاد تنظیم بازار کشور اعلام خواهد شد.
وی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان تا جایی که امکان دارد باید از برپایی چادر توزیع میوه عید به دلیل اینکه امکان ضدعفونی کردن آن ها وجود ندارد جلوگیری شود.
* اعتراض اصناف نسبت به دریافت نکردن پول نقد توسط بانک ها
رئیس اتحادیه بنکداران خوزستان در ادامه این نشست بیان کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا بانک ها پول نقد دریافت نمیکنند و بسیاری از اصناف در استان برای پرداخت چک های خود با مشکل مواجه شده اند. سودمند گفت: از ستاد تنظیم بازار استان تقاضا داریم که برای حل این اصناف راهکاری را بیندیشند.
وی افزود: همچنین در چند روز اخیر از ورود خودروهای حمل کالا به شهرستان ها و فعالیت ویزیتورها در بنکداران و برخی از شهرستان ها جلوگیری شده است .
رئیس اتحادیه بنکداران استان بیان کرد: از ستاد تنظیم بازار استان تقاضا داریم که با پلیس راه و فرمانداران رایزنی کنند تا مانع ورود خودوهای حمل کالا به درون شهرستان ها نشوند.
وی گفت: برخی بنکداران به دلیل این شرایط تقاضای تعطیل کردن را دادند که مخالفت کردیم.

درباره نویسنده

7477مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین