قابل توجه مسئولان خوزستان ؛ پروژه “تراموا” در شیراز اجرایی شد

قابل توجه مسئولان خوزستان ؛ پروژه

شرکت سرمایه گذاری شهرآتیه، برای اولین بار درکشور قرارداد اجرای پروژه “تراموا” کلان شهر شیراز بین شهرداری شیراز و شرکت سرمایه گذاری شهرآتیه منعقد و وارد مرحله اجرایی گردید.
مهندس اسکندپور شهردار شیراز در مراسم امضای این قرارداد، ضمن ابراز خرسندی از اجرای این پروژه و همکاری بهینه مجموعه بانک شهر و شرکت سرمایه گذاری شهر آتیه در امور مرتبط با توسعه مدیریت شهری، اعتبار اجرایی این پروژه را ۲ هزار میلیارد تومان عنوان نمودند و افزود : برای اولین بار در کشور پروژه “تراموا” در شیراز با مشارکت بانک شهر و شرکت سرمایه گذاری شهرآتیه اجرا خواهد شد.
ایشان در ادامه خاطرنشان کردند این خط تراموا محدوده گردشگری مذهبی شیراز را پوشش می‌دهد و گردشگران می‌توانند با استفاده از آن از اکثر نقاط تاریخی، فرهنگی و مذهبی شیراز بازدید نمایند.
در ادامه مهندس دهقانیان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شهرآتیه نیز اظهار داشتند: در راستای رسالت خطیر بانک شهر مبنی بر حمایت از پروژه های عمرانی کلان شهرهای کشور خصوصاً پروژه های حمل و نقل ریلی شهری و با توجه به مصوبه شورای عالی ترافیک وزارت کشور و نظر مساعد شهردار محترم شیراز با احداث پروژه تراموای کلانشهر شیراز، تفاهم نامه تأمین مالی، طراحی و ساخت پروژه تراموا شیراز بصورت EPC&F فی مابین شرکت سرمایه گذاری شهر آتیه و شهرداری شیراز تنظیم و مورد تأیید طرفین قرار گرفت.
ایشان همچنین در خصوص اهمیت این پروژه افزودند: بدیهی است اجرای موفق پروژه “تراموا” که برای اولین بار در کشور و در یک کلانشهر اجرا می شود، نه تنها زمینه ساز احداث سایر خطوط “تراموا” در آن کلانشهر می‌گردد، بلکه زمینه رقابت برای احداث خطوط تراموا برای سایر کلانشهرهای کشور را نیز فراهم می نماید و این شرکت، به حول و قوه الهی به عنوان بنیانگذار و پیشرو در عرصه حمل و نقل ریلی سبک گام برخواهد داشت و این موضوع یکی از دستاوردهای مهم در این حوزه می باشد.
مهندس دهقانیان ضمن تأکید بر سوابق و ظرفیت های شرکت سرمایه گذاری شهرآتیه در اجرای پروژه های بزرگ حمل و نقل در سطح ملی خاطر نشان کردند: با بهره برداری از “تراموا” حضور همزمان انسان، تراموا و خودرو در معابر امکان پذیر بوده و هیچ محدودیتی برای عبوری برای عابرین پیاده و خودروها ایجاد نخواهد شد و این پروژه علاوه بر صرفه های اقتصادی، دارای آثار مثبتی همچون کاهش ترافیک در مسیرهای موازی با مسیر حمل و نقل ریلی، کاهش آلاینده ها و بهبودکیفیت هوا، کاهش استفاده از وسیله نقلیه شخصی و افزایش استفاده از دوچرخه به منظور رسیدن به ایستگاه ها خواهد بود.
گفتنی است اولین خطر تراموای شیراز به طول ۵/۹ کیلومتر از آرامگاه سعدی آغاز و پس از گذر از آرمگاه حافظ، دروازه اصفهان، مجموعه زندیه، حرم مطهر شاهچراغ (ع) به پایانه شاهزاده قاسم‌ می رسد.
به گزارش نسیم خوزستان، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شهرآتیه که پروژه “تراموا” را برای اولین بار در کلانشهر شیراز به اجرا درآورده است از مدیران سابق و خوشنام خوزستان می باشد که مسئولان استانی می توانند از این ظرفیت برای سرمایه گذاری شرکت مذکور در شهرهای خوزستان استفاده کنند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین