امیر عطشانی : فاضلاب حمیدیه به کرخه می‌ریزد

امیر عطشانی : فاضلاب حمیدیه به کرخه می‌ریزد

امیر عطشانی، رئیس اداره محیط زیست حمیدیه در رابطه با معضل رها شدن فاضلاب از جوی‌های روباز در برخی مناطق شهرستان حمیدیه اظهارکرد: مسئله فاضلاب و جوی‌های روباز را شهرداری و اداره فاضلاب به صورت عشایری بین خودشان حل کردند به طوری که به نظر می‌رسد این قضیه متولی مشخصی در شهرستان ندارد.
وی با بیان اینکه به منظور حل این معضل بین شهرداری و فاضلاب توافق‌هایی صورت گرفته است، افزود: اداره محیط زیست شهرستان گزارش‌های خود را در خصوص وضعیت جوی‌های روباز و فاضلاب به مراجع قضایی اطلاع داده است.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان حمیدیه با تاکید بر اینکه شهرداری نیروی منسجمی در بحث آهک‌پاشی ندارد، گفت: بارها در جلسات شهرستان در مورد آهک‌پاشی جوی‌های رو باز بحث شده است وشهرداری از سازمان آب و فاضلاب درخواست آهک کرده اما پس فراهم کردن آهک مورد نیاز برای شهرداری، در جلسات بعدی شهرداری زیر بار اجرا کردن و یا نکردن برنامه آهک‌پاشی نرفته است.
عطشانی با بیان اینکه مشکل فاضلاب کوی انقلاب و کوی کارگران به دست این دو دستگاه (شهرداری و آبفا) حل می‌شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه این دو منطقه در مجاورت رودخانه کرخه قرار دارند پس از سیل سال گذشته بسیاری از منازل در این مناطق دچار آبگرفتگی شدند.
وی افزود: وام‌هایی برای ساخت و ساز و یا بازسازی مجدد منازل به آن‌ها تعلق گرفت همین عامل سبب شد ساخت و سازهای جدیدی در منطقه صورت بگیرد که زیرساخت‌هایی مانند شبکه آب و فاضلاب برای آن‌ها فراهم نبود و خروجی فاضلاب را تحت تاثیر قرار داد. عطشانی با تاکید بر اینکه شهرستان حمیدیه فاقد سیستم منسجم جمع‌آوری فاضلاب در کلیه مناطق است، گفت: فاضلاب حمیدیه به داخل رودخانه کرخه می‌ریزد و ما این موضوع را به دلیل تبعات زیست محیطی که در رودخانه ایجاد می‌کند به مراجع قضایی اطلاع دادیم.
عطشانی افزود: پس از در جریان گذاشتن مراجع قضایی سازمان آب‌و برق مطالعات مربوط به سال ۷۰ را به روزرسانی کرد تا بخشی از اعتبارات مربوط به حل مشکل فاضلاب که در سفر اخیر معاون رئیس‌جمهور مصوب شد به شهرستان حمیدیه تعلق بگیرد.
وی عنوان کرد: بر همین اساس مقرر شدایستگاه تصفیه فاضلاب احداث و سیستم فاضلاب را در شهرستان راه‌اندازی کنند اما تا کنون کاری از پیش نبردند و فقط هرزگاهی دنبال گرفتن برخی مجوزها هستند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین