فرماندار اهواز : محدودیت‌های “سیزده بدر” برای عید فطر اعمال می‌شود

فرماندار اهواز :  محدودیت‌هاي

فرماندار شهرستان اهواز گفت: برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، محدودیت‌هایی که در روز طبیعت در اهواز اعمال شد برای روز عید فطر هم در این شهر اعمال می‌شود.
جمال عالمی نیسی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در سالن اجتماعات فرمانداری، در خصوص بازارچه‌های سطح شهر اهواز گفت: برخی از دست‌فروشان و بازارچه‌ها از جمله الغدیر، عبدالحمید، جمعه‌بازار، بازار شب کوروش و دست‌فروشان خیابان‌های مرکز شهر برای پیشگیری از ویروس کرونا جمع‌آوری و تعطیل شدند. در بازارهای کیان و صدف نیز محدودیت‌هایی اعمال می‌شود.
وی اضافه کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته بازارچه‌های جدیدی بدون مجوز و رعایت نشدن موازین بهداشتی به علت نظارت و پیشگیری نکردن ادارات و دستگاه‌های ذیربط در سطح شهر اهواز ایجاد شده است که امروز این بازارچه‌ها مشکل‌ساز شدند.
فرماندار شهرستان اهواز ادامه داد: محدودیت‌های اعمال شده روز سیزدهم فروردین (روز طبیعت) در روز عید سعید فطر نیز در اهواز اعمال می‌شود. عالمی نیسی به اقدامات پیشگیرانه در سطح شهر اهواز اشاره کرد و گفت: خیابان‌های اصلی شهر اهواز برای جلوگیری از ترددهای غیرضروری و پیشگیری از کرونا مسدود شدند و گشت‌های نظارت بر اصناف و اکیپ‌های تذکر لسانی به صورت شبانه‌روز و مستمر در حال فعالیت هستند. وی ادامه داد: در این روزها ساعات کار بازار تا ۱۰ شب است و با واحدهای صنفی به جز داروخانه‌ها که بعد از این ساعت فعالیت کنند برخورد قانونی می‌شود.
رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان اهواز گفت: آشپزخانه‌هایی که مجوز غذای بیرون بر دارند اجازه فعالیت داشته و رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها اجازه فعالیت ندارند.
عالمی نیسی افزود: در شهر الهایی و روستاهای دغاغله، جسانیه و غیزانیه با توجه به تعداد زیاد اصناف، واحدهای صنفی غیرضروری و متخلف پلمب می‌شوند. وی از عملکرد ضعیف شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در اقدامات پیشگیرانه کرونا در پمپ‌بنزین‌ها انتقاد کرد و گفت: کلیه جایگاه‌های سوخت باید ضمن استفاده از دستکش و مواد ضدعفونی، پروتکل‌های بهداشتی را نیز رعایت کنند، کم‌کاری در این زمینه پذیرفته نیست.
فرماندار اهواز با بیان اینکه در برخی از موارد پروتکل‌های بهداشتی در بخش حمل‌ونقل و تاکسی‌ها رعایت نمی‌شود، تأکید کرد: شهرداری اهواز و پلیس راهور نظارت بیشتری بر این حوزه داشته باشند.
عالمی نیسی در ادامه از زحمات اعضای ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان اهواز تشکر و قدردانی کرد و افزود: مصوبات جلسات پیگیری و اجرایی شوند و برای سلامتی و نجات جان مردم روند کار با جدیت ادامه داشته باشد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین