ای که از دستت میرسد کاری بکن ؛ مسئولان دشت آزادگان در کُما، شهر در چنگال کرونا

اي كه از دستت ميرسد كاري بكن ؛ مسئولان دشت آزادگان در کُما، شهر در چنگال کرونا

ای که از دستت میرسد کاری بکن ؛
مسئولان دشت آزادگان در کُما، شهر در چنگال کرونا
صدای قدم های عیدی از جنس ماتم گوش های رنجور ما را می خراشد.
روزگار آزگاری از هویدایی ویروس منحوس کرونا و آغاز غزای بیولوژیکی جهت استیلا بر گیتی نمی گذرد.
در اوایل پیدایش این ویروس، عامه مردم آن را غریب، ناشناخته و نامانوس تلقی می کردند اما نقاب از رخ برداشتن ویروسی به نام بی تدبیری در این ایام آشفته در دشت آزادگان همگان را انگشت به دهان کرده است.
تناقض گفتار با کردار مسئولان ستاد مقابله با کرونا، در زمان تصویب و اجرا، باعث خلق شگفتی و افزایش تحیر بیش از پیش شده است.
در پی عدم کشف واکسن مخصوص و تاخت و تاز کرونا در سراسر عالم، سازمان بهداشت جهانی تنها طریق کنترل این بیماری را جلوگیری از تشکیل اجتماعات یا به اصطلاح فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه خانگی اعلام کرده و همه ی کشورها را به رعایت دستور العمل های بهداشتی موظف نموده است.
با توجه به اعلام وضعیت قرمز در خوزستان و افزایش آمار مبتلایان به این ویروس در بیشتر شهرها، ستاد مقابله با کرونای استان تصمیم بر تعطیلی تمامی اصناف غیر ضروری و ایجاد محدودیت های مختلف گرفته که در حقیقت با توجه به در پیش بودن عید سعید فطر و رسومات خاص مردم خوزستان و به تبع آن ازدحام جمعیت در بازارها و مراکز خرید، امری هوشمندانه به نظر می رسد اما این امر علاوه بر تصویب و ابلاغ، مستلزم اجرای دقیق مصوبات است.
شوربختانه در شهرستان دشت آزادگان هیچ چیز سرجای خودش نیست، ستاد مقابله با کروناویروس شهرستان، استاد تقابل با پروتکل های بهداشتی و مصوبات استانی است. فزونی آمار مبتلایان در روزهای اخیر، ضرورت تعطیلی بازارها و به کارگیری محدودیت های خاص را مضاعف نموده است.
اینک عدم تعطیلی بازارها و جولان دردسر ساز کرونا، پیامد درد بی تفاوتی دست اندرکاران منطقه است.
شهرستان دشت آزادگان آرام آرام در حال ناآرام شدن و کرونا روز به روز به سمت هارتر شدن پیش خواهد رفت. چپاول قرین با سکوت کَر کننده ی کرونا در بازار این روزهای شهرستان محصول عجز و ناتوانی در عملیاتی کردن تصمیمات اتخاذ شده ی استانی است.
در پایان از استاندار خوزستان و سایر مسئولان امر انتظار می رود قبل از رخ دادن فاجعه ای جبران ناپذیر، برای نجات دشت آزادگان، مسئولین این شهرستان را از خواب زمستانی بیدار نموده و اقدامات لازم را برای نجات مردم انجام دهند.
رسول غوابش اصل

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین