رئیس قوه قضائیه : قضات برای تامین مسکن با آبروی دادگستری بازی نکنند

رئیس قوه قضائیه : قضات براي تامين مسكن با آبروي دادگستري بازي نكنند

رئیس قوه قضائیه گفت: اگر با دانه درشت‌ها برخورد شود جرائم جزئی هم جمع می‌شود کما اینکه اگر با قاچاق کانتینری برخورد شود، قاچاق خرد هم جمع می‌شود.
آیت ‎ا… سید ابراهیم رئیسی، صیانت از خط امام و مکتب سیاسی آن حضرت را وظیفه‎ای همگانی دانست و تأکید کرد: امروز ابعاد فکری امام در اندیشه و سیره عملی مقام معظم رهبری بروز و ظهور دارد و زندگی و مواضع ایشان تفسیر و تبیین بارز خط امام است.
وی، خداباوری، خودباوری و مردم باوری را اساس و مبنای خط امام عنوان کرد و افزود: امام (ره) مردم را با همه وجود باور داشتند و اعتماد به نفس را در میان آحاد ملت افزایش دادند و از این ظرفیت عظیم انسانی در گسترش معروفات و نهی از منکرات، زشتی‎ها و پلشتی‎ها بهره می‎بردند.
رئیس قوه قضاییه اجرای قانون را شاخص عدالت در جامعه عنوان کرد و با تأکید بر تلاش مؤثر برای رسیدن به جامعه عادل اظهار داشت: قانون‎گریزی ضد ارزش است و هیچ‎کس در هیچ جایگاهی نباید به خود اجازه دهد قانون را دور بزند یا از آن تخطی کند.
آیت‎ا… رئیسی با بیان اینکه اجرای قانون باید عادلانه، به دور از تبعیض و مبتنی بر اولویت‎ها باشد، افزود: اگر در اجرای عدالت اولویت‎ها در نظر گرفته نشود، به‎جای برخورد با قاچاق سازمان ‎یافته با کولبران برخورد می‎شود و به‎جای تخریب ساختمان‎های مجلل و شبه‎کاخ‎هایی که به‎صورت غیرمجاز و غیرقانونی ساخته می‎شوند، با آلونک‎‎ها برخورد می‎شود که این رویه اصلاً درست نیست.
رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: شهرداری‎ها و دستگاه‎هایی، چون جهاد کشاورزی باید در اجرای قانون و برخورد با تخلفات با کسانی که با پول و ثروت هنگفت، در مناطق خوش آب و هوا به صورت غیرمجاز ساخت و ساز می‎کنند برخورد کنند؛ در برخورد با قاچاق نیز اگر با دانه‎درشت‎ها و قاچاق سازمان‎یافته برخورد قاطع شود، موارد کوچک و جزئی هم تمام می‎شود.
آیت‎ا… رئیسی افزود: ضابطان قضایی و همکاران ما در دستگاه قضا به هیچ عنوان نباید با کسانی که با سرقت‎های حرفه‎ای و اقداماتی، چون کیف‎قاپی زندگی مردم و امنیت روانی آن‌ها را به خطر می‎اندازند، کوچک‎ترین مسامحه و مماشات کنند و با این افراد باید قاطعانه برخورد کرد.
رئیس قوه قضاییه همچنین به موضوع قتل دختر ۱۳ ساله گیلانی اشاره کرد و با تأکید بر این‎که برخورد دستگاه قضا با عامل این جنایت عبرت‎‎آموز خواهد بود، در عین حال از مراکز علمی و دانشگاهی خواست که به آسیب‎شناسی مسائل اجتماعی بپردازند تا ریشه و علل و عوامل چنین جنایات هولناکی که احساسات عمومی را جریحه‎دار می‎کند، مورد بررسی قرار گیرد.
وی در واکنش به گزارش یکی از مسئولان عالی قضایی کشور درباره استقبال مردم از ورود دستگاه قضایی به تصرّفات غیرمجاز افراد و دستگاه‎ها در اراضی ملّی اظهار داشت: این مسئله درباره همکاران ما در قوه قضاییه نیز صدق می‎کند. مسئولان استان‎ها باید به شدت مراقبت کنند که برای تأمین مسکن و نیاز کارکنان و قضات، مسیرهای کاملاً قانونی طی شود، چرا که سوءاستفاده از جایگاه و موقعیت‎های شغلی به قیمت آبروی دادگستری تمام می‎شود. ما با تامین نیاز موافقیم، اما نه به قیمت آبروی دادگستری و مقام معظم رهبری نیز فرمودند حتی نباید مسجد و مدارس علمیه هم در زمین غیرقانونی ساخته شود.
همچنین موضوع بازنگری در نحوه اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری مبنی بر اعاده دادرسی در خصوص آراء صادره از محاکم که خلاف بین شرع و یا قانون تشخیص داده می‌شود نیز در دستور کار دو جلسه اخیر شورای عالی قوه قضائیه قرار گرفت که پس از بررسی‌های دقیق و کارشناسی، جمع بندی در این موضوع به کمیسیون تخصصی به ریاست معاون اول قوه قضائیه ارجاع شد تا نتیجه جهت تصویب نهایی به رئیس قوه قضائیه تقدیم شود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین