معاون دانشگاه علوم پزشکی اهواز : عوارض کرونا تا آخر عمر ماندگار است

معاون دانشگاه علوم پزشکی اهواز : عوارض كرونا تا آخر عمر ماندگار است

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه لازم نیست حتما از ماسک استاندارد و یا مخصوص استفاده شود، گفت: مردم می‌توانند دو کش در دو طرف یک پارچه سه‌لایه قرار دهند و در زمان خروج از منزل، از آن به عنوان ماسک استفاده کنند و همین کار برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا کفایت می‌کند.
دکتر سیدمحمد علوی با اشاره به افزایش موارد ابتلا به کروناویروس و افزایش تردد در سطح شهر، اظهار کرد: عفونت ناشی از کروناویروس یکی از مسری‌ترین عفونت‌های ویروسی است که تاکنون شناخته‌ایم؛ این ویروس به شدت از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود و هر چه تراکم جمعیت بیشتر و ارتباط تنگاتنگ‌تر باشد، عفونت بیشتر و به راحتی منتقل می‌شود.
وی افزود: بنابراین زمانی که می‌گوییم فاصله‌گذاری اجتماعی باید رعایت شود و فاصله دو فرد از یکدیگر باید بیش از دو متر باشد، به دلیل این است که با رعایت این فاصله، شانس انتقال ویروس کم می‌شود. علوی گفت: با وجود اینکه از اول صبح تا آخر شب، در مورد کروناویروس اخبار فراوانی منتشر می‌شوند و به مردم هشدار داده می‌شود اما وضعیت تردد مردم را که در سطح شهر مشاهده می‌کنیم، انگار نه انگار عفونتی به نام کرونا وجود دارد.
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در حال حاضر مسئولین همه کارهایشان را کنار گذاشته‌اند و تنها در زمینه کروناویروس هشدار می‌دهند. علی‌رغم این همه تذکر، هشدار و آموزش، انعکاس و تاثیر آن در مردم به اندازه کافی نیست.
علوی بیان کرد: به جرأت می‌توان گفت در خیابان‌ها، فروشگاه‌ها، پاساژها و بازارچه‌ها بیش از ۸۵ درصد از مردم از ماسک استفاده نمی‌کنند و زمانی که از آن‌ها سؤال می‌شود که چرا ماسک ندارند، می‌گویند ماسک گران است.
وی ادامه داد: بارها گفته‌ایم که لازم نیست حتما از ماسک استاندارد و یا مخصوص استفاده شود. مردم می‌توانند دو کش در دو طرف یک پارچه سه‌لایه قرار دهند و در زمان خروج از منزل، از آن به عنوان ماسک استفاده کنند و همین کار برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا کفایت می‌کند. زنان نیز می‌توانند شال و روسری خود را جلوی دهان و بینی‌شان قرار دهند.
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس چهار توصیه داریم که همه می‌توانند آن‌ها را انجام دهند؛ شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون هر نیم تا یک ساعت یک بار، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و فاصله دو متری از یکدیگر، نرفتن به مکان‌های شلوغ و همچنین استفاده از ماسک در زمان خروج از منزل.
وی افزود: زمانی که گرد و غبار رخ می‌داد، همه ماسک استفاده می‌کردند زیرا خاک را با چشم می‌دیدند اما حالا که ویروس را نمی‌بینند، فکر می‌کنند که ویروس وجود ندارد در حالی که خطر این ویروس بیشتر از گرد و خاک است. اگر ویروس کرونا وارد بدن شود و در برخی افراد مشکل ایجاد کند، حتی اگر نجات پیدا کنند ممکن است تا آخر عمر، عوارض آن را به همراه داشته باشند. بنابراین ملتمسانه از همه مردم می‌خواهیم توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین