هیچ پیشرفت فیزیکی با وجود کلنگ زنی حاصل نشده است ؛ احداث فرهنگسرای قیصر امین‌پور گتوند در انتظار اعتبار

هيچ پيشرفت فيزيکي با وجود کلنگ زني حاصل نشده است ؛ احداث فرهنگسرای قیصر امین‌پور گتوند در انتظار اعتبار

طرح فرهنگسرای قیصر امین پور شاعر معاصر در زادگاهش شهرستان گتوند با وجود کلنگ زنی، هیچ پیشرفت فیزیکی نداشته و در انتظار تخصیص اعتبار است.
پس از سال‌ها انتظار و وعده‌های مسئولان، مشکل تامین زمین فرهنگسرای قیصر امین‌پور شاعر پرآوازه ایرانی در شهرستان گتوند زادگاه این شاعر معاصر رفع شد اما بعد از گذشت ۱۲ سال از درگذشت وی، همچنان ساخت این مجموعه فرهنگی به حال خود رها شده است.
کلنگ عملیات اجرایی احداث فرهنگسرای قیصر نهم آبان ماه سال گذشته همزمان با دوازدهمین سالگرد درگذشت این شاعر معاصر با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و هنرمندان در جوار آرامگاه این شاعر برجسته کشور به زمین زده شد، اما تاکنون پیشرفت فیزیکی نداشته است.
مراد امین‌پور پدر قیصر نیز سال گذشته در آیین کلنگ زنی این فرهنگسرا در جمع مسئولان و حاضران با انتقاد از تاخیر در اجرای این طرح فرهنگی گفت: تاکنون ۲ بار کلنگ عملیات احداث این فرهنگسرا به زمین زده شده ولی اقدامی صورت نگرفته است لذا انتظار می‌رود این بار ساخت این طرح عملی شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تامین نشدن اعتبار را علت تاخیر در ساخت این فرهنگسرا عنوان و بیان کرد: اعتبار این فرهنگسرا باید در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان گتوند تصویب و پس از تایید استاندار نسبت به اجرای آن اقدام شود.
محمد جوروند با بیان اینکه امسال تاکنون جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان گتوند تشکیل نشده است، افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان آمادگی لازم را برای ساخت این فرهنگسرا دارد و احداث آن را پیگیری می‌کند.
شهردار گتوند درخصوص مشکل زمین این فرهنگسرا گفت: شهرداری گتوند در جوار آرامگاه قیصر امین‌پور زمینی برای احداث این فرهنگسرا دارد لذا موافق اجرای این طرح به صورت مشارکتی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان هستیم.
صدیقه میری با اشاره به تامین نشدن اعتبار برای ساخت این فرهنگسرا افزود: جذب اعتبار برای احداث این فرهنگسرا باید با پیگیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تامین شود.
فرماندار شهرستان گتوند نیز با بیان اینکه استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این فرهنگسرا قول مساعد داده‌اند، بیان کرد: با توجه به اینکه قیصر امین‌پور از مفاخر و شخصیت‌های برجسته ایران است، تلاش می‌کنیم هرچه سریعتر این فرهنگسرا در شان و نام قیصر احداث شود.
عبدالرضا احسانی‌نیا با اشاره به جایگاه و شخصیت قیصر امین‌پور گفت: برای ساخت این فرهنگسرا مشتاقیم و نیاز است فرهنگسرایی در شان این شاعر نامی احداث شود.
قیصر امین‌پور، شاعر و استاد فقید دانشگاه از موسسان حوزه هنری و دفتر شعر جوان و در دوره‌ای دبیر شعر هفته‌نامه سروش و سردبیر ماهنامه‌ ادبی – هنری سروش بود.
این شاعر متولد دوم اردیبهشت ماه ۱۳۳۸ گتوند پس از مصدوم شدن در حادثه رانندگی در سال ۱۳۷۸ بامداد سه‌شنبه هشتم آبان ۱۳۸۶ در بیمارستان دی تهران درگذشت و در زادگاهش گتوند خوزستان به خاک سپرده شد.
تنفس صبح و در کوچه آفتاب (۱۳۶۳)، آینه‌های ناگهان (۱۳۷۲)، گل‌ها همه آفتابگردانند (۱۳۸۰) و دستور زبان عشق (۱۳۸۶) از مجموعه‌های شعر قیصر هستند.
توفان در پرانتز (نثر ادبی) و منظومه ظهر روز دهم (برای نوجوانان) (۱۳۶۵)، سنت و نوآوری در شعر معاصر (۱۳۸۳) و شعر و کودکی (۱۳۸۶)، از دیگر آثار این شاعر نام آشنا است.
قیصر امین‌پور در سال ۱۳۶۷ از موسسه گسترش هنر جایزه ویژه نیمایوشیج موسوم به مرغ آمین بلورین را دریافت کرد، وی همچنین در سال ۱۳۷۸ از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از شاعران برتر دفاع مقدس در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ برگزیده شد.
شهرستان گتوند از قطب‌های شعر، فرهنگ و هنر در شمال استان خوزستان است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین