رئیس کارگروه تخصصی چغندر قند خوزستان : ۲۰۰هزار تن چغندرقند در شرف نابودی است

رئيس کارگروه تخصصی چغندر قند خوزستان : ۲۰۰هزار تن چغندرقند در شرف نابودی است

رئیس کارگروه تخصصی چغندر قند پاییزه خوزستان گفت: بیش از ۲۰۰هزار تن محصول راهبردی چغندر قند در سه هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شوش ، اندیمشک ، شوشتر و دزفول به ارزش ۲ هزار و ۱۰۰میلیارد ریال به دلیل کمبود کامیون حمل بار در شرف نابودی قطعی است.
عبدالرحیم رحیمی نیا افزود: برای حمل این میزان چغندرقند به هفت کارخانه قند اقلید فارس ، شهرکرد ، همدان ، اصفهان ، قزوین ، بیستون کرمانشاه و اسلام آباد غرب، به یک هزار و ۵۰ دستگاه کامیون نیازداریم درحالی که تعداد فعلی کامیون‌های زیربار ۵۵۷ دستگاه است.
وی گفت: چنانچه کامیون‌های مورد نیاز تامین شود می‌توان در مدت ۱۰روز چغندرقند باقی مانده را که با زحمت زیاد کشاورزان تولید شده برداشت و از بروز یک فاجعه اقتصادی و سرمایه ملی جلوگیری کرد. رحیمی نیا از استاندار خوزستان و مسئولان رده بالای کشوری خواست تصمیم فوری برای جلوگیری از نابودی چغندرقند باقی مانده در زمین‌های کشاورزی خوزستان که با تشدید گرما و بروز بیماری و آفات در حال نابودی است را اتخاذ کنند و اجازه ندهند در این شرایط سخت ، که کشور به شکر نیاز اساسی دارد این محصول از بین رفته و صدها فرصت شغلی در کارخانه های قند کشور از دست رود.
رئیس کارگروه تخصصی چغندرقند پاییزه خوزستان پیشنهاد کرد تعدادی از کامیون های حمل‌بار که هم اکنون در حال جا به جایی کالاهای غیرفاسدشدنی در بندر امام خمینی(ره) هستند به صورت ضربتی به سمت شمال خوزستان گسیل شوند؛ البته باید برای این کار مشوق مناسبی برای رانندگان درنظر گرفته شود.
وی با اشاره به پیگیری صورت گرفته از سوی اداره کل حمل و نقل و راهداری خوزستان برای تامین کامیون مورد نیاز حمل چغندرقند بیان کرد:با وجود تلاش و پیگیری صورت گرفته ، هنوز مشکل به قوت خود باقی است و برای برون رفت از این وضعیت ، باید اقدام فوری و جهادی صورت گیرد.
به گفته رحیمی نیا تاکنون از سطح ۱۰هزار هکتار زمین زیرکشت پاییزه چغندر قند ۶۲۰هزار تن محصول برداشت شده که بخشی از آن جذب کارخانه قند شوش تنها واحد قند خوزستان شده است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین